Nu gedraagt de atmosfeer zich voor bepaalde frekwenties min of meer als een spiegel. Deze frekwenties vallen in de HF band. O.a antennegrootte en bandbreedte zijn voor een HF zender in een auto de problemen. Door deze spiegelwerking wordt het HF signaal gereflecteerd en kan zo een grotere afstand overbruggen. Deze reflectie (spiegel) lagen in de atmosfeer zijn niet constant, o.a. dag-nacht en zonnevlekken beinvloeden die.
Dat is waar, in mijn eerlijkheid moet ik zeggen dat ik hier totaal niet bij stilgestaan heb.
Neen, ik deel je mening dat hetgeen ik voor ogen had, niet realiseerbaar is, jammer maar het is zo.
Toch denk ik dat erin de toekomst wel iets vergelijkbaars komt en via de Satelliet mogelijk maakt om dit soort dingen te doen, maar zoals jij zei, wat ik voor ogen had is inderdaad niet realiseerbaar via een normale antenne.
De mens word steeds slimmer, als iemand vroeger had gezegd; ik praat dan over de jaren 60\70, dat wij eind 20e eeuw begin 21e eeuw allemaal internet op kunnen via ADSL\kabel en\of via de Satelliet; dat heb je ook nog, dan had die iemand voor gek uitgemaakt geworden en compleet de lachers op zijn hand gehad, met mijn opmerking wil ik dus bewerkstelligen met name op mijn gemaakte opmerking van, de mens word steeds slimmer, dat erin de toekomst mensen zijn die zoiets maken, waarbij men zegt, hoe is dat mogelijk, vroeger; deze periode, was dit helemaal niet mogelijk.
Maar weer in mijn eerlijkheid moet ik tegen jou zeggen, dat er wel vele jaren overheen gaan, ik denk, dat pas over 15 jaar als ik 70 jaar ben, zoiets gebeurd, maar het is niet zinvol met wat ik nu doe, want zover zijn wij nog niet, dus terug naar het heden, je hebt helemaal gelijk, op dit moment is het niet mogelijk en zeker niet via een normale antenne en laat staan in een auto, het is jammer, het was leuk geweest, maar helaas het is niet anders.