OPTOCAT-2 bouwpakket gewonnen voor prijsvraag

Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
pa10403
.
.

OPTOCAT-2 bouwpakket gewonnen voor prijsvraag

Ongelezen bericht door pa10403 »

Hallo allemaal

Goed nieuws ik heb van de PI4AA een prijs ontvangst mogen nemen,een bouwpakket van een OPTOCAT-2 van EZ kits.
http://ezkits.illumicon.nl/nl/optocat.html
Het lijk me mooi om zoiets eens ergens voor in te zetten,voor packet oid.
De prijs vraag was door wie de Delfi C3 was gemaakt,dus een eitje,antwoord simpel TU Delft.

Cheers Gerard PA10403
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Roepletters: PE1RQM
Contacteer:

Re: OPTOCAT-2 bouwpakket gewonnen voor prijsvraag

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Gefeliciteerd! Dat was inderdaad een eitje. Super dat je 'm gewonnen hebt. De toepassingen zien we hier wel terug tzt :clap:
pa10403
.
.

Ja zeker wel,ik zal m tzt bouwen,maar eerst even,iets voor me ontvanger bouwen,ik ga de actieve antenne van PA0PRG bouwen,deze kan tot 150 mhz,dus intresant om op 2 ook dan te luisteren ,want deze is namelijk ook goed geschikt voor SSB.
Dan kan ik die radio ook weer terug online zetten.
Die CAT sturing kan ik dan mooi voor me FRG 8800 gebruiken,als ik een weerstandje van 47 ohm zou maken,dan kan me
Yaesu er ook aan,het geeft wel demping,maar ik heb al van de maker gehoord dat hij genoeg signaal kan produceren voor 2 ontvangers op 1 actieve antenne.
Dus die CAT kwam als geroepen,eerlijk gezegt ,is HF te luisteren is veel intresanter dan dat paal klaagzang (je weet wel Pieter van de repeater met zijn vrolijke gele kaarten jagers),Pieter R(epeater) de Vries
Laten we een echolink contest houden hahahahahahahahahaha.
Cheers Gerard
Zeelui = home sweet home
fred101
.
.
Roepletters: PA4TIM
Contacteer:

Ongelezen bericht door fred101 »

Nou, naarmate de leeftijd stijgt zakt de frequentie en de opa van pieter zit dus op HF. In een van de ontelbare rondes waar je je kunt inmelden om dan te horen van een bejaarde stekkeramateur dat je modulatie beter kan, je antenne nooit goed kan werken zoals jij hem nu gemaakt hebt (waarbij het dan wel heel vreemd is dat je net van iedereen hoort dat je 9+40 bent maar de klager bijna niet kunt nemen), je minstens 100Hz te hoog of te laag zit afgestemd. Antenne discussies resulteren meestal in het spuien van een aantal antenne dogma's zoals kassie belazer enz. terwijl de helft nog niet het verschil tussen een balun en unun weten. (dit is even overtrokken hoor want ook hier zitten heel aardige en leuke mensen bij).

Daarnaast zitten er veel italiaanse en russische krokodillen (grote bek, kleine oortjes) en bestaat het gemiddelde HF QSO uit : CQ40m, Call uitwisseling, you're 5/9, thank you for nice qso, QSL card 100% through buro, QRZ . Waarbij je vaak na 20 keer je call herhalen doodleuk te horen krijgt dat je 5/9 bent. Maar het blijft leuk om grote afstanden te overbruggen, te zoeken naar zwakke signalen en regelmatig kun je wel een leuk qso voeren. En tijdje geleden had ik een uur lang een QSO in CW met een Duitser.

Maar ik ben blij dat er repeaters zijn. Zonder NOS had ik nooit Tjalling, Vic, Adri, Stan en andere aardige mensen ontmoet en mobiel is het ook erg leuk. Ik kan mobiel over NOS werken in een straal van zo'n 70-80KM rondom hilversum. De enige vervelende aan repeaters is dat er regelmatig grapjurken zitten te klooien (stomme opmerkingen, boeren, knijpen, schelden). Gelukkig hebben ze meestal absoluut geen verstand van antennes dus je drukt ze zo weg maar irritant is het wel.

Dus alles heeft twee kanten.

Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
pa10403
.
.

hahaha ja hoe hoger de leeftijd hoe lager de band,ik snap hem al hahahahaha,vandaar dat al die jongen gasten op 2 meter en 70 cm rondhangen
80 meter,och die zeurpieten hou je toch,toen N op de HF werd toe gelaten hadden de oldtimer krokodillen ook een grote muil,en ook geen oren,er werd gezegt dat de N de ruimte kregen omdat ook de vergrijzing in de amateur wereld voorkomt,het is een feit dat een radio zendamateur ook geen eeuwig leven hebben,het zijn eenmaal ook mensen zoals jij en ik,dus die gaan ook na een hele oude leeftijd SK,en om de vergrijzing op te vangen ,of dat de band leeg gaat worden ter voorkoming dat die dictators in denhaag,grof geld gaan zien in de verhuur van de de amateur banden naar griswerk,hebben de befreffende amateur groepen,gevraagd dat N een veruiming kan krijgen.
Maarja je heb van die kortzichtige opaatjes "wij hebben morse moeten leren dus jullie ook"
Ik heb ooit van een zendamateur gehoord die pas voor N is op gegaan dat door al die voorbeoordelingen schaamt om op HF uit te komen(jaaa wij brabanders zijn beschaafd),daarom noemt hij nooit zn prefix alleen zn nummer en zn suffix,nou sorry hoor als ik nu een N zou zijn zal ik me niks schamen en gewoon lekker meedoen zoals alle amateurs mee doen,als mijn iets toegewezen word om te experimenten no fear hoor.
En betreft de italianen en de russen ,die gasten hebben totaal geen respect.
Ik vraag me eigenlijk af waarom zulke grote vermogen,jij had een duitser gesleuteld,ik neem natuurlijk wel aan in QRP formaat hé,anders is het eigenlijk niet leuk,maar de ontvanger is ook een heel belangrijk onderdeel in de hobby,neem je een italiaan die hebben de kw tussen de oortjes en een dove ontvanger dat is gewoon een feit
En betreffend de stopcontact amateurs,ik heb geen kritiek op die mensen,want dat kunnen mensen zijn die niet te lui zijn om te bouwen,maar die het gewoon weg niets intreseren voor electronica in wezen,die kopen een TS8 weet ik veel,en die gaan DXén en QSL kaarten,binnenhalen.
Jij weet als zendamateur zelf ook dat zendamateurisme uit een heel grote intresse spectrum ligt de ene bouwt zelf en probeerd de leukste verbindingen te krijgen zgn combinatie zelfbouw en DX,maar je heb ook natuurlijk amateurs die commercieel spul kopen en daar mee verbindingen gaan maken,welke modes dat is niet relevant.
Je heb ook amateurs die bouwen zelf en gaan het bijv vergelijken met een koop doos of een koophark,het is nooit te zeggen,welke kant je op wilt ,als je eenmaal het papiertje heb (wat me nog kriebelt),dan kan je van alle amateur gelegenheden gebruik maken,mits je je natuurlijk houd aan de voorschiften en beperkingen.
Dat hebben luisteramateurs ook met ontvangen hoor.
Eenmaal met het virus besmet ,daar bestaat geen een medicijnman voor die de virus kan genezen HI.
En dat vind ik wel leuk van deze hobby,alleen moeten de oldtimers wel begrijpen dat N en de F gelicenseerde toch hun stukje band willen beschermen.
Citaat van Paul PA0N (ex PA0SON) grab it or loose it

Cheers Gerard PA10403
Laatst gewijzigd door pa10403 op 09 jul 2008, 01:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeelui = home sweet home
fred101
.
.
Roepletters: PA4TIM
Contacteer:

Ongelezen bericht door fred101 »

eh, QRP is niet echt mijn ding. Dat QSO in CW was voor mijn begrippen wel QRP want ik zat maar met 130W :-)

Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Plaats reactie