Meer informatie: http://www.pa4den.nl/rs9044.html
Ik heb hem een paar jaar geleden gebruikt als 70cm set.
De RS9044 is een ATF-2 (autotelefoon) basisset op 70cm en heeft twee antenneaansluitingen. Een gescheiden zender en ontvanger dus. Het vermogen is instelbaar tussen 0 en 60 (of soms meer) Watt. De ontvanger heeft een prima gevoeligheid en is behoorlijk selectief.

Hij is dus ook als repeater erg interessant, omdat hij met de PA4DEN software behoorlijk compleet is. Zo kun je een callgever instellen (Morse), een rogerbeep, wurger (squelch watchdog), maximale uitzendtijd achtereen (watchdog), zelf in te stellen repeatershift (+ en -), tijd dat rogerbeep wordt weergegeven na afvallen van de squelch, rogerbeep toonhoogte, rogerbeep lengte, CTCSS en de afvaltijd van de repeater (tot 4 seconden).
Mijn exemplaar had alleen het probleem nauwelijks modulatie te produceren. Na lang zoeken bleek het probleem bij de ingangstrafo te zitten. Na die te hebben verwijderd, doet ie het weer goed.
Nu ga ik kijken of de "repeater" ergens in te zetten is om te testen of de RS9044 een goede oplossing is voor een repeater.