Is een dos programma ?, wine wil hem tenminste niet openen.
Ben na het nodige lezen over morse leren toch maar van koers veranderd. De meeste mogen dan meer leren van luisteren, ik heb het gevoel dat ik het makkelijker leer als ik naar mijn eigen sleutelen luister (was ook een methode die op een site werd geadviseerd als het andere moeizaam ging) Het rithme komt dan uit mij zelf en ik voel het dan in mijn vingers. Ik zie op de PC dan tegelijk de letter en weet of ik dan goed sleutel. Een pc is onverbiddelijk. Jammer genoeg piept mijn kastje wat er tussen zit en irene wordt daar helemaal gestoord van. Ik denk dat ik toch zo'n kastje moet maken als wat eat heeft, en dan met koptelefoon aansluiting, kan ik overal oefenen. Een pic programmeren zou moeten lukken, ik heb die programmer van jan corver (eppo). Maar waar haal je zo'n display, kan het ook met die mooie LED blokjes zoals in jaren 80 wekkers, die heb ik een hele berg.
Zo seinen is ook veel leuker, zit gewoon een heel stuk tekst uit een tijdschrift over te typen, volgens de "snelheidsmeter" met 13-15WPM. Maar ook veel letter combos zoals de B , J of K, R.
Net zolang tot de letter een soort melodietje in mijn hoofd is.
Daarnaast luister ik iedere avond een kwartier ofzo via de ipod naar ARRL oefen mp3's. Is geen touw aan die QSO's vast te knopen maar dat is wel goed, dat leidt niet af. Maar ik ben bang dat ik een van die weinige ben die het gewoon niet in zich heeft

en ik wil het zo vreselijk graag leren.
Dit zou je verplicht iedere avond live met iemand moeten kunnen oefenen. Ken er wel wat die regelmatig oefenen maar die zijn allemaal bezig voor ik thuis ben en klaar met eten.
Fred