Dat zijn wijze mannen daar bij Tek.
Ik denk dat ik wat gevonden heb. De Voeding mbt 6,3V
Basis Q1. Deze kan ik varieren met het potmetertje, staat nu op -0,5
Basis Q2 op print: -7,4, echter op de collector staat 20V . Daar loopt dus geen stroom. Dat blijkt ook uit De 0V op de emitter.
Als gevolg daarvan staat er 20V op de basis van Q4. De basis van Q5 heeft -6,4V.
De basis van Q3 heeft -6,4V
De basis van Q2 heeft -6,7V (Tor op het chassis)
Ik denk dat Q2 op de print (1854-0071) de geest heeft gegeven. Dat zou een CP4071 moeten zijn. Maar dat klinkt net zo onbekend. Is gewoon een zwart 3 pootje. Zal wel niets bijzonders zijn denk ik. Bij zoeken stuit ik eigenlijk alleen op HP cross reference lijsten. Ik vermoed dat dit ding alleen door HP gebruikt werd
Edit: is een 2n3704, 2n2222 of bc548 volgens een ander HP schrijfsel.
De waardes zijn gemeten tov massa. Vreemde constructie weer zoals toen bij Philips. De totaalspanning moet 26,3V verdeeld als +20...0...-6,3 maar de zener maakt -7,5V . Ik heb 6,3V het stuk in simetrix gezet en daar reageert hij wel op veranderingen van R19. Er is dus ergens daar een tor defect ben ik bang.
Als ik in simetrix tor q5 geen basis stroom geef dan krijg ik ook rond de 7V. Als ik die cp4071 defect maak dan krijg ik iets van -2V Maar dat verklaart die 20V daar niet.