Zeg maar wanneer het je uitkomt. Ik heb na 22:00 meestal wel tijd op ma, di, wo en do. Daarvoor loopt er een QRPtje rond die we moeten vangen en in bed krijgen (en houden).
Ik heb in het begin met langzaam geoefend maar dat was helemaal niets. Toen wat gespeeld met snelheden en toen ik g4fon op 20wpm had staan bij 5wpm spatie ging het veel beter. Dat gaat veel beter want een letter wordt echt een unieke klank zo als jij schreef. Ik ken de leestekens nog niet erg goed maar een vraagteken klinkt op hoge snelheid erg grappig. Ik vind het ook super om naar +30wpm qso's te luisteren. Dat is bijna muziek. Ik versta er niets van maar het klinkt vaak geweldig. Ligt wel aan het handschrift van de seiner soms klinkt het echt muzikaal andere momenten alsof het een machine is. Een vibroplex bug klinkt helemaal mooi (de echte mechanische die ik een koop (als hoofdprijs) als ik 12wpm kan) Alleen hoor ik bij 20wpm geen verschil meer tussen 3, 4 of 5 punten. Daarom heb ik hem nu op 15wpm staan. Maar ik heb al weer weken niet met die software gewerkt. Ik luister iedere avond naar een of twee arrl files en dan steeds op verschillende snelheden. Eerst 5wpm maar dat vind ik nu te traag en gaat 7,5wpm het mooiste. Ik schrijf niets op daarbij maar probeer in mijn hoofd mee te lezen. Bij 5wpm kan ik bijna heel de tekst volgen. Bij 7,5 haal ik er af en toe woorden of stukjes zin uit. 10wpm kan ik nog net de meeste letters benoemen. Dat is makkelijker dan meeschrijven want je kunt niet stiekem meelezen en het schrijven kost ook tijd, het is gewoon zonder nadenken letters in je hoofd opdreunen. Ik vind dat meeschrijven met zo'n random genererende computer vreselijk saai. Dat "ragchewen" van gisteren is veel leuker (ik vind je niet dom hoor omdat je niet kunt repareren