Hierbij de main time base amp. Ik denk dat dat de laatste amp is in de lijn. Zitten een berg amps in zo'n ding.
Ik heb zitten denken, (kan jij dat wel ? zul je vragen, nou dat valt niet mee) Ik heb een streepje X dus er is iets van X-versterking. Ook reageert het op hoogte /breedte verstelling. Maar toen ik er een sinus generator op aansloot bleef het een streepje. Ik zou dan toch eigenlijk een vertikaal streepje moeten krijgen ?
Probleem is natuurlijk dat de voeding niet goed is en dat is een kip/ei verhaal. Is de voeding goed maar werkt niet lekker omdat er iets fout is verderop of is de voeding fout en werkt er daarom verderop iets niet lekker.
Die voeding begrijp ik uit het manual heeft een stroombegrenzing die reageert op een bepaalde load dus de voeding afkoppelen kan best een vertekenent beeld geven. Nu kan er dus iets mis met de voeding zijn waardoor hij onbelast wel goed lijkt maar met de normale belasting toch fout gaat. Het zit me namelijk niet lekker dat de 24V er ongeveer een minuut over doet om van grofweg 10V naar 20V te kruipen. Onbelast is het max 23,95V maar dan wel met de instelpot in zijn uiterste stand. Ik heb echter geen idee hoe ik dat test, het is best een complex ding.
Het lijkt me daarom wel handig om een signaal door de scoop te volgen. Een ander idee wat ik had is om de 24V en 12V af te koppelen (als dat kan) en dan externe voedingen er aan te hangen om te kijken wat er dan gebeurd of gewoon die hele voedingsprinten er uit te laten en dan een aantal moderne driepoot spanningregelaars te plaatsten op een printje voor de gewenste spanningen met parallel daarover die dikke powertorren die nu als spanningsregelaar dienen wanneer nodig Dat maakt het hele ding een stuk minder kwetsbaar en zo'n voeding maken is minder werk dan deze repareren. Ik heb 24V, -24V, 12V, -12V liggen en +6,3 kan ik maken met een LM317 en de negatieve variant daarvan heb ik ook (337 dacht ik). Voor de 200V en 70V zou ik dan de bestaande schakeling moeten houden alhoewel ik dat ook liever moderner zie. Maar dat deel werkt nu gelukkig goed.
Het probleem is de 24V waardoor de 12V en 6,3 ook niet goed is. (maar als de 12V de oorzaak is trekt hij ook de 24V dicht. ik ben net als jij niet blij met dit soort onderlingen afhankelijkheden.)
Dus, denk jij dat het en goed idee is om een modernere voeding er in te maken. Op dat distributie board zitten meetlippen voor alle spanningen. Daar zou ik dus de uitgangen van de regelaars aan kunnen hangen. Het printje kan ik in zo'n slot steken en dan kopersporen frezen (of een print etsen) op de plaats waar de aansluitingen naar de powertorren gaan. heb ik gelijk een hele berg reserve torren
Fred