Vakantieantenne voor 20/40 meter.

Antennes, antennebouw, baluns, ununs, SWR, mantelstroomfilters, etc
PA0VIC
.
.
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 apr 2007, 22:59
Locatie: Ravenswaaij JO21QW
Contacteer:

Vakantieantenne voor 20/40 meter.

Ongelezen bericht door PA0VIC »

Hallo, ik vind het jammer dat er zo veel kijkers op deze site m.b.t. antennes zijn en geen vertellers. Laat a.u.b. uw ervaringen met antennes (zelfbouw of commercieël) weten schrijf het op deze site. Daar leren amateurs van.

Zie de site van Koen
http://home.hccnet.nl/k.niekamp/nieuwe_pagina_2.htm

Vandaag (06-06-2007) ben ik begonnen met het namaken van de vakantieantenne (hoezo vakantie??) het lijkt een goed ontwerp te zijn dus ook voor klein behuisden en de D "amateurs".

Uiteraard heb ik geen 1 mm koperdraad in de schuur liggen maar wel 1,5 qmm VD-draad en heb de spoeltjes inmiddels gewikkeld, waarvan de maten natuurlijk anders zijn (ik zie wel en jullie zien het ook wel op deze pagina of het werkt) dus begin niet te doen wat ik heb gedaan (The animals House off the rising sun HI) :wink:.

Voor mijn handen was het een probleem e.e.a. te wikkelen maar het is gelukt. Het vervolg komt binnenkort.

Zie foto:
spoeltjes001a.jpg
spoeltjes001a.jpg (31.01 KiB) 6599 keer bekeken
Gebruikersavatar
pa10403
.
.
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:39
Locatie: Eindhoven

Re: Vakantieantenne voor 20/40 meter.

Ongelezen bericht door pa10403 »

Moet,die 3.15 de gewikkelde draad zijn?,hoeveel golf is deze voor de 20 en 40 mtr?
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
19DIG2305
.
.
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 okt 2008, 20:16

Re: Vakantieantenne voor 20/40 meter.

Ongelezen bericht door 19DIG2305 »

Kijk dit is nu iets wat ik wel zelf zou moeten kunnen , zij het dat ik die lengte niet kwijt kan .
Hoe bepaal ik nu de absolute korste lengte van die draad ? En hoeveel wordt die spoel dan langer ?
Zijn hier programmas voor om dit te berekenen ?
Plaats reactie