Hm .. wel, ik heb het echt niet over amnese ( is het een aandoening of zo ? ) gehad hoor, ik kan je gerust stellen

! Wel gebruikte ik de term anamnese en hoe ouder je bent, hoe meer informatie er normaal gesproken dan zich binnen dit begrip bevindt !
Het slaat op de voorgeschiedenis, datgene wat van toepassing is / was, tot nu toe. In jouw geval betreft het hier dus onder meer de dingen / zaken die je beschrijft.
Openen van een horloge : theoretisch is het onmogelijk om een horloge te openen zonder sporen achter te laten. Bij elke bewerking worden altijd sporen achtergelaten, dat is een natuurwet. Echter bij gebruik van het juiste materiaal is het maken van sporen tot een minimum beperkt ( in ieder geval zijn er geen direct zichtbare sporen, wat ik bedoel in mijn reactie ). Soms is er daarom dan ook sprake van verzegeling. Omdat anders niet te zien is dat een object geopend is, als een technicus dat doet met het juiste materiaal.
Realiseer je ook nog dit : bij het inzetten van de schroefjes tijdens het fabricage proces worden ook sporen achtergelaten conform de fysische wetten.
Wat ik schreef over de proefpersonen betreft trouwens direct contact tussen batterij en huid. Een batterij in een horlogecase is niet direct verbonden met de huid, zeker niet in die zin dat de twee polen beide contact maken.