Trunk mount op Golf V

Antennes, antennebouw, baluns, ununs, SWR, mantelstroomfilters, etc
PD0PRS
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2008, 11:26
Locatie: Almere

Trunk mount op Golf V

Ongelezen bericht door PD0PRS »

Na de successtories te hebben gelezen van Stan, Evert en Tjalling over het plaatsen van een antenne met behulp van een roofrack mount of trunk mount lijkt het me een goed idee om ook eens af te stappen van de JWX antenne en deze te vervangen door een iets permanentere oplossing. Dat kan ik dan gelijk mooi combineren met een seperation kit voor de FT-7800 zodat ik af ben van de losse set op de passagiersstoel.

Maar nu het probleem (of is het geen probleem en denk ik gewoon te moeilijk :oops: ): de achterklep van een Golf V bestaat aan de bovenkant alleen uit de achterruit (er zit dus geen frame omheen waarop ik een trunkmount kan klemmen). En nee het is geen goed idee om de trunk mount rechtstreeks op het glas te klemmen :D

Onder de achterruit loopt de achterklep netjes gebogen rond de achterlichten naar beneden. Kortom geen mooi recht stuk om een trunkmount op te klemmen.

Heeft een van jullie een heldere ingeving of moet ik het toch maar bij de JWX antenne houden?

73!

Paul
Gebruikersavatar
pa10403
.
.
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:39
Locatie: Eindhoven

Re: Trunk mount op Golf V

Ongelezen bericht door pa10403 »

Als hij een stukje diagonaal staat is niet zo erg de haaienvin antenne staat ook niet recht.
je zou een stukje kunnen maken met een hoek van 45 gradenen daar de antenne op zetten,al is het om de buiging te composeren naar rechtop.
Je kan dit testen om een statief op de zelfde hoek te zetten als de raam van het golfje,en dan buig je iets,om hem op die graden recht op te krijgen,ik zal dan meer kiezen zoiets als het L profiel,aldus kijk wat je hiermee kunt.
Succes
Cheers PA10403 Gerard
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Trunk mount op Golf V

Ongelezen bericht door fred101 »

Het allerbeste is helaas een wak in het dak. Als het een leasewagen is kan dat op problemen stuiten maar dat kun je navragen. Meestal worden leasebakken ongezien verkocht voor redelijk lage prijzen aan opkopers dus waarschijnlijk maakt het ze niets uit. Niet zeggen dat het een zendantenne is maar gewoon een andere antenne omdat je ontvangst slecht is.. Anders zou je kunnen denken aan een allesdrager maar dan moet toch de coax weer ergens naar binnen.
Ik weet niet hoe het bij de golf zit maar een aantal wagens heeft als bevestiging voor de allesdrager een schroefgat onder de deurrubbers zitten. Als dat zo is zou je een beugel kunnen buigen die daar aan vast zit.


Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Trunk mount op Golf V

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Ik heb even wat foto's zitten bekijken van de Golf V en dat lijkt inderdaad nog niet zo makkelijk.

Zou je niet een beugel horizontaal kunnen monteren vlak bovenaan de spoiler boven het achterruit?
Plaats reactie