simpler meten van je ATV zender.

Subforum specifiek over 70cm ATV (434.250MHz)
Gebruikersavatar
pa10403
.
.
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:39
Locatie: Eindhoven

simpler meten van je ATV zender.

Ongelezen bericht door pa10403 »

Hallo allemaal
Ik heb waarschijnlijk een makkelijker manier om je ATV zender(alleen zenders geen wattjes).
Ik heb gelezen uit een oud ATV artikel( die printjes heb ik ook nog liggen),dat iemand met een 1:1 varkens neusje de 38,9 gedeelte met een coax in de TV stopt,en daar heeft ie video op staan,en dmv de TV tunertjes zet hij de tv op 434.250 mhz,en zo regelt hij dus het gedeelte af,nu zag ik namelijk dat dat ontwerp ook een Xtal in de 70 mhz zitten.
Nu dacht ik zou ik de minkits ook in die geest kunnen afregelen?.
Ik heb het vermoeden dat het draadje en TV ,dienst doet als een soort oppiklus met aanpassing naar 75 ohm dmv 1:1 RFC
en de TV ontvanger,als alternatief voor een counter en spectrum analyzer.
Er komt 38,9 in vervolgens maakt hij er 434.250 van in de blikjes van de TV ontvanger.
Het lijk mijn dat je zo die filters mooi kan af regelen je zet dat ding op frequentie,en je kijk onder de band en boven in dat er nog rotzooi aan harmonische mee komt.
Maar de vraag is zoiets wel betrouwbaar om dat een TV ontvanger ook best breed is,want in wezen gaat dit alleen over het video gedeelte,deze is meestal de boosdoener van het spetteren.
Als ik deze 70 cm zender af heb ga ik op allerlei manieren,afregelen,om toch te kijken hoe ver ik de neven onderdrukking kan weg krijgen,zoals jij al zei niet prettig voor de andere.
Ik ben vast van mening,als alvast de de dingen die een frequentie vormen zoals de Xtal,al smal afregel,dus echt gepiekt,dat de rest zonder dure spullen ook goed worden afgeregeld.
mvg Gerard PA10403
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
Plaats reactie