Onbekende basebandmodulator?

Amateurtelevisie zelfbouw, projecten, discussies, etc. Voor nieuwsfeiten gebruik je het bovenstaande subforum.
PA1EMT
.
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2013, 13:38
Roepletters: PA1EMT

Onbekende basebandmodulator?

Ongelezen bericht door PA1EMT »

Hallo ik ben op zoek naar een schema van een baseband modulator het is een 4 kanaals print
PLL gestuurd zie foto.
Wie o wie heeft hier een schema of een component layout of een print afdruk?
Ik heb begrepen dat de print ooit gemaakt is door iemand die bij Elektron in Alkmaar werkte!
Deze winkel is echter al heel lang gesloten dus kan geen navraag meer doen
Hulp is meer dan welkom
Mvg Rob PA1EMT
Bijlagen
De onbekend print!
De onbekend print!
pa1u
.
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2010, 23:30

Re: Onbekende basebandmodulator?

Ongelezen bericht door pa1u »

Hallo Rob,

Volgens mij is dit alleen een 4 voudige audiomodulator maar ik kan het mis hebben.
Je kan de 4 frequenties met potlood nog op de 4059 zien staan :biggrin:

Ik heb dit ontwerp eerder gezien en zal een kennis bij de NVRA vragen of hij het schema heeft :clap:

Mocht je het ontwerp via een andere weg toch verkrijgen dan hou ik mij van harte aanbevolen.

groet Maarten PA1U
pa1u
.
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2010, 23:30

Re: Onbekende basebandmodulator?

Ongelezen bericht door pa1u »

P.S. laat eens een foto zien van het geheel, zo te zien is dit onderdeel van een hele verzameling schakelingen :lol:
PA1EMT
.
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2013, 13:38
Roepletters: PA1EMT

Re: Onbekende basebandmodulator?

Ongelezen bericht door PA1EMT »

Hallo Maarten
Bedankt voor je reaktie het zou heel mooi zijn als je een schema kan regelen Maarten!
De print werkt perfect maar ik wil gewoon weeten hoe de print werkt.
Het instellen van de sub audio freq begrijp ik maar als goed kijkt dan zijn er 2 x 74HC4046 VCO gebruikt per
audio kanaal Ik snap niet goed waarom?
Het zou kunnen zijn dat er een gebruikt wordt voor sub audio freq van 7.02, 7.20 ect en de andere chip voor
de FM modulatie van het audio signaal.
Ik heb een complete 23cm ATV zender overgenomen van iemand en zit nu in de fase van technish onderzoek :D
De PLL die gebruikt wordt voor de zender is een ontwerp van Veron afdeling Den Haag en heb daar het schema van.
Er zit ook nog een Video test beeld generator in van PE1ACB waarvan het zender ontwerp ook is.
Hans ACB heeft mij reeds alle schema's en software gestuurd om de video test beeld gen. aan te passen met eigen text.
Zover even het verhaal binnenkort wil ik aktief worden op ATV op de repeater PI6HHW van Edward PE1NBS.
Ontvangen op 3cm en zenden op 23cm wordt de setup.
We hebben het er nog wel eens over op PI3ZDM volgens mij was je ook aardig bezig met ATV :sneaky2:

Mvg Rob '73 PA1EMT
PA1EMT
.
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2013, 13:38
Roepletters: PA1EMT

Re: Onbekende basebandmodulator?

Ongelezen bericht door PA1EMT »

Hallo Maarten
Bedankt voor je documentatie echt te gek weet nu waarom er 2 x 74HC4046 Ic's in de schakeling zitten hi :sneaky2:
Nogmaals hartelijk dank
Mvg Rob
PE5PVB
.
.
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 okt 2008, 13:15

Re: Onbekende basebandmodulator?

Ongelezen bericht door PE5PVB »

We zijn ook benieuwd...
Gebruikersavatar
PE1ODJ
.
.
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mar 2011, 21:36
Contacteer:

Re: Onbekende basebandmodulator?

Ongelezen bericht door PE1ODJ »

Mij is ooit vertelt dat van de ene 74HC4046 alleen de fasevergelijker wordt gebruikt en van de ander alleen de VCO.
Dit om overspraak te voorkomen.
40 meter? Daar zitten m'n audio carriers....
Plaats reactie

Terug naar “ATV in de praktijk en zelfbouw”