Digilite project

Amateurtelevisie zelfbouw, projecten, discussies, etc. Voor nieuwsfeiten gebruik je het bovenstaande subforum.
PE5PVB
.
.
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 okt 2008, 13:15

Digilite project

Ongelezen bericht door PE5PVB »

Hi allen,

Zijn er mensen die al ervaring hebben met het Digilite project? Ik zit er aan te denken om dit eens te gaan bouwen. Ik vind alleen de website behoorlijk onoverzichtelijk en heb het vermoeden dat nog lang niet alles is gepubliceerd.

Kan ik al vooruit met een serializer, IQ modulator + lownoise VCO module?
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Digilite project

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Nooit van dit project gehoord nog, maar zo te zien maakt een WinTV kaart met hardware MPEG-2 encoder de MPEG (in de PC) en wordt die in de serializer via USB2 omgezet naar een geschikte stream voor DATV. Dus die WinTV kaart zul je ook nodig hebben en je PC moet altijd meedoen... althans, dat kon ik opmaken uit die iets warrige site :)

Wel een leuk project trouwens...
PE5PVB
.
.
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 okt 2008, 13:15

Re: Digilite project

Ongelezen bericht door PE5PVB »

Inderdaad.

PC maakt MPEG2 -> Transport Stream middels capture. Daarna zet de serializer de data om naar IQ. Vervolgens heb je een IQ modulator waar dan uiteindelijk RF uit komt.

Maar die PC hebben we toch al in de shack, en die staat ook altijd aan wanneer je bezig bent. Los daarvan, een PC kost tegenwoordig ook nog maar een paar tientjes, evenals die TV kaart. De rest is eenvoudig zelf te bouwen.
pe5jw
.
.
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:32

Re: Digilite project

Ongelezen bericht door pe5jw »

http://www.g8ajn.tv/dlsoftware3.html

Ik heb er een tv kaart voor gekocht via marktplaats ;) 10 euro.
Maar dacht dat het hele verhaal wat goedkoper zou zijn, staat op een laag pitje prio's liggen even anders.
Print is te bestellen en vervolgens moet je opzoek naar alle onderdelen helaas geen complete kit.

Maar wel erg interessant en een hele leuk ontwikkeling die digitale atv toegankelijker kan maken.
Zeker als er complete kits te vinden zijn.
Groet,

Joeri
pa0old
.
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2009, 19:23

Re: Digilite project

Ongelezen bericht door pa0old »

Hallo....

Ik heb inmiddels het datv printje van het Digilite project werkend.!

http://www.pa0old.nl

Jaap PA0OLD
Sint Annaparochie
Plaats reactie

Terug naar “ATV in de praktijk en zelfbouw”