Wat is dit

Amateurtelevisie zelfbouw, projecten, discussies, etc. Voor nieuwsfeiten gebruik je het bovenstaande subforum.
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Wat is dit

Ongelezen bericht door fred101 »

Dit heb ik in rosmalen gekregen.
Op het ene ding staat 23cm receiver. Achterop zit een N connector, bnc , tv en audio connector. Er ziiten een hoop blikken doosjes in waarbij ik op een nog kan lezen RF (dat gaat naar de RF gain pot en TV connector) en van een ander 200Mhz in en 200MHz uit. Er is een doosje waar de audiodraden naar de speaker uitkomen. Ik denk een 23cm converter die het oa via 200MHz omzet naar een TV beeld.

Ik denk dat de N connector 23cm in is, de TV is uit naar de TV, het audioding naar een externe versterker en de BNC misschien 70cm in ofzo ? maar hij loopt ook naar dat audio deel dus als bij ATV audio op een andere frequentie zit zal het dat wel zijn.

De tweede kast heeft maar een plug en verder een hoop knoppen. Er zitten wat open printplaten in. Het meeste niet erg hoogfrequent. Wel erg netjes gebouwd en in 1987. Voor het echter aan kan moet er flink gereinigd worden want de pootjes van sommige ic's zijn aan elkaar gegroeid door prut (rotzooi en aanslag door elkaar) Het spul heeft nogal vochtig gestaan. Er zat nog een swr meter en videopower meter bij (met drie connectors ??) Het cavityfilter is 70cm (dat heb ik gemeten), ik had er ook nog een LPF bij maar dat is erg slecht afgeregeld en iets van 500MHz als ik het goed herrinner. Ik weet niet of die filters er bij hoorde. De donateur heeft de boel ooit gehad en nooit iets meegedaan.
Bijlagen
DSC_3086.JPG
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Wat is dit

Ongelezen bericht door rbeckers »

Dan zat ik er in Rosmalen toch naast mbt de frequentie van het cavity filter.
Fred, tot welke frequentie heb je gemeten?

René
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Wat is dit

Ongelezen bericht door fred101 »

Hi Rene,

Voor ik het vergeet, je had hier weer foto's geplaatst ivm de digitale SA, die kan ik niet vinden.

Ik heb tot 1300 gemeten en er zat eerst niks maar na wat schroeven een mooie doorlaat bij 70cm.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Plaats reactie

Terug naar “ATV in de praktijk en zelfbouw”