Hoi Fred,
Go, wat een verhaal om lekker te lezen
Dat is me wel een ant-tuner.... minimaal 75 cm lang dus
Weer eens petje af, hoe je "effies" hele dingen bouwt om mee te nemen op vakantie! En ik moet wegens het kleinste scheetje naar Schaart in Katwijk om het te laten repareren (nou ik wacht wel, totdat er meer aan de hand is en het dus "loont"). B.v. komt uit mijn HF-set op 40 en 30 m alleen enkele milliwatjes pwr, ook alsie op 100 W staat. Ik heb dit al eerder gehad (20 m deed het toen ook niet) en net toen ik hem eruit wilde halen om weg te brengen, deden alle banden het opeens weer. Omdat ik toch alleen op 80 en soms 160 zit, kijk ik dit nu even aan. De 17 m doet het nog wel, voor geval dat ik eens ver weg wil komen, af en toe heb ik van deze fases

Mocht eens echter 80 m hiervan betroffen zijn, moetie echt subiet naar Katwijk....
Heb ik me daarnet in de laatste CQ-PA wat leuks gelezen, van ene PA3FTX wel bedacht (YL trouwens):
Zeelui:
home sweet home
Zendamateurs:
Ohm sweet Ohm
Leestekens zijn relatief makkelijk te ontwaren, ook als je ze door elkaar haalt: midden in een zin heb je komma's, vraagtekens echter alleen op het eind van een zin. Beide tekens komen vaak voor en kun je eigenlijk altijd gokken.
Vroeger seinde ik soms ook nog haakjes open en dicht, maar inmiddels te lui daarvoor geworden omdat het zo lange tekens zijn. Een puntstreep/semicolon heb je niet in CW; wel een apostroph: dat ga ik nu gebruiken in QSO's met jou in zo woorden als b.v. " 's avonds", dan wen je er aan

Oja, een dubbele punt gaat _ _ _ . . . , wordt echter ook niet zo vaak gebruikt op HF (op 2 m in QSO met PA3DWS toch geregeld).
Met een OM had ik dit: hij begon ook net aan CW en seinde véél sneller dan hij kon nemen, ik ontdekte hem toevallig CQ-roepend op 80 m en wist dat niet. Heeft even geduurd voordat ik doorkreeg, welke snelheid hij eindelijk kon nemen

. Elke keer seinde hij na mijn doorgang "pse QRS" en werd ik bang dattie ging afhaken van ontmoediging! Maar nee, gelukkig! Intussen heeft hij bij de morsevaardigheidswedstrijd op de DvdA zijn 20-wpm-certificaat in nemen gehaald.
Dus dat heb je netjes gedaan: keurig zo snel seinen als je kunt nemen, want anders krijg je het bovengenoemde
Meeschrijven doe je dus ook FB, laat echter ook de streep weg bij een gemiste letter, die kun je dan later invullen. Bij b.v QSB/QRM op gevoel meerdere letters of een heel woord gemist te hebben 1 ruim gat laten, kan men dan later invullen.
Mijn foto met de Bencher per krokodille-meetsnoertjes aan de ETM2b aangesloten heb je zeker al gezien. Dat is het echte amateurwerk: jij dus hebt deze "snoertjes" aan de ant

Ik heb nog startkabels, waar het kwadraat voldoende is voor starthulp door 'n vrachtauto

Ik denk startkabels kan men niet meer gebruiken bij auto's vol electronica, vanwege spanningspieken; dacht zoiets gelezen te hebben.
Eens kijken, of ik eerder weer in bed ben dan de ochtendkrant komt

Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things