Fred,
als je de HP een tijd laat aanstaan, verloopt dan de uitlezing niet?
Een 741 heeft o.a. een vrij slechte drift.
Bijv. een OP07 is veel beter.
Je kunt er een prescaler voor zetten. Er zijn diverse uitvoeringen verkrijgbaaar.
René
reparatie HP5326 counter/dvm
Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
- fred101
- .

- Roepletters: PA4TIM
- Contacteer:
Re: reparatie HP5326 counter/dvm
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zit eerst naar dat blanken te zoeken maar ik ben er nog niet uit. Dat is een vrij uitgebreid stuk wat over diverse prints gaat.
Ik vervang hem ook door een ander als verder alles goed is.
Ik heb wel zitten zoeken op prescalers maar nog niet echt gevonden wat ik zocht.
Ik vervang hem ook door een ander als verder alles goed is.
Ik heb wel zitten zoeken op prescalers maar nog niet echt gevonden wat ik zocht.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
- fred101
- .

- Contacteer:
Het blank probleem is opgelost. Er waren wat modificaties doorgevoerd. Geen idee waarom en waarschijnlijk ook niet door HP. Daarna bleven de nixies wat gloeien en bleek dat de voedingsregeltorren voor 178V beide defect waren. Dat is de reden dat die zekering defect ging waarschijnlijk. Die voeding heb ik in het begin gecontrolleerd want er staat een Vtje met spanning op de checklijst. Die moet ik nog even vervangen en dan werkt alles weer.
- fred101
- .

- Contacteer:
De torren zijn vervangen, Nu is de spanning van de nixies ook weer goed. Ik heb als testje een spanning van 11,5V op de dvm ingang gezet en deze een half uur aan laten staan. Hij zakte na een paar minuten 0,002 Volt en daarna bleef dat constant. Valt me niet tegen van zo'n standaard 741 geval. Het belangrijkste is echter de counter want ik heb twee hele goede tafel multimeters van HP en daar komt dadelijk nog een selectieve voltmeter/meetontvanger van HP bij maar ik vervang nog wel een keer die opamp door een betere als ik weer wat moet bestellen.