Die kost 20 euro bij barend hendriks en de POS400 (JTOS400 staat er niet bij) kost zelfs 35 euro. Maar volgens die eerste site gaat de 300 maar tot 280MHz. Ik ga wel even bij van Dijken kijken. Zeker als ik er twee nodig heb de moeite waard. Zijn die dingen een beetje "Fred"proof of moet ik antistatisch met zijden handschoenen en mondkapje in stofvrije ruimte aan de gang

Ik geloof namelijk niet dat me dit met gewone componenten gaat lukken of het wordt een enorm project en dat schiet zijn doel wat voorbij. Heb je nog adviezen mbt de mixer die ik het beste kan gebruiken. (hij heeft de ASK1 op voorraad) Volgens mij is de zaagtand in dit geval niet zo moeilijk want hij hoeft niet zo instelbaar te zijn als bij de SA denk ik. Als dat ook zo simpel kan dan bouw ik alles in een klein kastje wat op de vna kan liggen. Dan hoef ik alleen maar twee uitgangen te maken voor test en ref (de splitter kan dan intern) en een X-uitgang. Ik heb een schema met een 555 en wat 741 opamps als basis.
Die verzwakker en splitter gaat me wel lukken. Qua meetzenders ben ik voorzien tot 1,2GHz dus die zie ik me zelf niet bouwen.
Dit zijn gevaarlijke ontwikkelingen Rene, ik ben nu al met hypermoderne apparaten zonder buizen aan het spelen (HP8407 uit 1969 ofzo

), ben een SA aan het bouwen met zelfs SMD en veel IC's en dadelijk met zo'n JTOS aan de gang. Dat gaat de verkeerde kant uit. Dadelijk ga ik nog met opamps aan de gang of krijg ik het wilde plan een digitale VNA te bouwen(gelukkig heb ik daarvoor nog een ernstig tekort aan kennis). Er is wel een voordeel aan dat kleine spul. Het bouwt heel snel en makkelijk en blijft heel compact. Begin het steeds interessanter te vinden. Ruimte begint nu toch wel een issue te worden. Mijn eigenbouw meetspullen mogen dus best compact zijn en je hebt erg veel mogelijkheden met modern spul wat je met torren of buizen bijna niet zelf kan bouwen. Die zijn uiteindelijk puur functioneel bedoeld om mijn buizenbaby's gezond te houden (en omdat meten zo leuk is natuurlijk

) en kleine mooie kastjes zijn een stuk makkelijker aan te komen dan grote mooie kasten.
Ik ben ook benieuwd naar jullie digitale versie van de SA. Als dat voor mij te doen is (qua zelf bouwen/afregelen enz) ben ik daarin zeer geintresseerd en ga ik het zeker proberen. Lijkt me erg mooi met zo'n kleurenschermpje en info erbij. Mijn tek scoop geeft bv al frequentie en spanning aan en dat is toch wel heel makkelijk. Ik heb namelijk nog een hele mooie 19"doos staan (zo iets als waar die HP's in zitten) staan . Daar kan perfect zo'n LCD op en de nodige knoppen en frequentie teller. Probleem is wel dat ik op een gegeven moment het moet gaan inbouwen. De kast die ik hier voor heb gekocht is te klein voor dat beeldschermpje dus ik hoop dat jullie voor die tijd al weten of het gaat lukken.