Hoi Gerard,pa10403 schreef:....,zoals jij zei "ik heb nog gecontroleerd op een ontvanger",hoever heb je met deze modificatie 428 schoon kunnen krijgen.
Met behulp van een spectrum analyzer en/of iets minder professioneel "het ontvangertje" heb ik het signaal redelijk schoon gekregen. Ik denk onvoldoende als je achter deze minikits nog een andere eindtrap plaatst. Maar gebruik je alleen de minikits, dan is het net voldoende. Het valt of staat wel met de kwaliteit van de stuurzender. Die moet ook al voldoende onderdrukking hebben van de onderzijband.
Inderdaad moet je wel wat verzwakken. De minikits op een dummyload en de ontvanger ook kan al voldoende zijn om in dezelfde ruimte de dip te kunnen afregelen. Speel dan wat met de balans tussen het ingangsvermogen (uit de stuurzender), de stuurstroom en daarmee ook het uitgangsvermogen. Slechts één instelling is de meest optimale, zoals ik eerder al had beschreven. Het signaal op 428.750 moet dan tot een minimum worden uitgedipt. Tijdens het dippen de zender niet moduleren met video.pa10403 schreef:Ik weet ook goed dat het wel eens kan gebeuren als het te dichtbij staat dat je iets hoort,gewoon dat ontvangertje op een ander kamer zetten en dan kijken hoe schoon die dan is.
Het is een oud artikel maar toch wil ik reageren
grz PA10403 Gerard
Als je zover bent, kun je altijd nog even op dit forum je ervaringen of vragen delen
Ben je trouwens nog bezig met de opleiding voor het zendamateurisme?