Dan een instel menu waar je begin en eind frequentie kunt ingeven en een verplaatsbare marker lijn die je met twee knopjes naar links of recht kunt laten lopen. De lokatie waar hij zich bevindt is bekend bij de processor en kan als frequentie omgerekend worden weergegeven op het scherm. Zo ook de Y-as welke een cursor kan hebben die de waarde naar wens in ohm, ar, swr of dB kan weergeven. Op de analoge meter of ipv zou ik dan een grafisch LCD kunnen monteren met een toetsenbord aansluiting voor een unit met drukknopjes ( zoals bij zo'n nummeriek toetsenboard achtig ding zoals je bij laptops hebt) Lijkt me een leuk project.
Dit zou ook bij de digitale SA met tracking generator een optie zijn. Natuurlijk niet de fase dan maar dat is niet zo'n ramp. Voor de meeste toepassingen is de magnitude voldoende. Het mooie is dat die een groot bereik heeft (zeker met zo'n minicircuits achtige VCO). Er is zover ik begrijp bij een SA ook geen detector nodig. Dan wordt die digitale SA denk ik een heel veel door mij gebruikte SNA

Ik ben alleen niet goed genoeg thuis in programmeren. Ik kan wel een pic programmeren maar ik werk met proton basic en de demoversie kan maar weinig regels aan, zeker te weinig voor zo iets als dit. Ik kom niet verder dan wat drukknoppen uitlezen en dan ledjes laten branden of knipperen en dan zijn de regels op. Jammer, want de software is erg gebruikers vriendelijk maar ik programeer veel te weinig om voor een paar honderd euro zo'n pakket te gaan kopen. Als ik me kwaaad zou maken denk ik dat ik best een eind zou komen. Ik heb vroeger best veel geprogrammeerd.