Even wat tips nog: zorg dat je Minikits module (of waar je hem maar vandaan hebt), zodanig staat ingesteld, dat deze werkt in de meest lineaire instelling. Dit is een balans tussen ingangsvermogen, stuurstroom en uitgangsvermogen. En waarschijnlijk is dat dan de instelling met ca. 1,2A ruststroom (stroomopname gemeten aan de voeding zonder ingangsvermogen aan het moduul) en 10W uitgangsvermogen zodra je er ca. 10mW in stopt (beste instelling is uitproberen).De gate spanning-stroom wat geknepen
Vermogen uiteraard meten zonder video op de modulator, anders geeft je powermeter bijna niets meer aan.
Ik heb met de meest optimale/lineaire instelling met 10W een beter beeld op PI6ATV, dan dat ik 20W gebruik met een minder lineaire instelling. Don't go for power
Voor de lezers: hier meer over het minikits module!
Toevallig Wim PE1EZU? Die heeft zijn ontvangt goed voormekaar. Op PI6ATV zitten inderdaad rare storingen, afkomstig uit de LPD band (communicatie tussen kastjes van een nutsbedrijf). Kies wel de juiste antenne op PI6ATV...En nog een verbinding over een 15km met 2 Watt uitgangsvermogen een B5.
Mijn tegenstation gebruikte wel een antversterker en een gunstige ant.positie.
Jammer dat er veel (radarachtige) storingen rond de audiocarier freq. zitten.
De MGF1302 is een prima FET hiervoor. Maar zonder bandfiltering, zal de AGC in je tuner alleen maar dichtklappen, omdat ook alle frequenties buiten de 70cm band worden versterkt. Als je tuner dan op bijvoorbeeld 423MHz een enorm signaal binnen krijgt en die versterk je, dan ontvang je juist minder op 434.25 MHz. Een goed bandfilter is dan de oplossing.Binnenkort maar eens een ant.verstekertje maken om ook knap te ontvangen.
Iemand nog een schemaatje ?
Ik denk zelf aan een mgf 1302 ofzoiets.
Ik zou hierover contact opnemen met de net al genoemde OM, Wim PE1EZU. Hij heeft een succesvolle ontvangstversterker voor 70cm gemaakt!
En daarna ons allen op het forum verblijden met een bouwbeschrijving natuurlijk
Zeker!see you on ATV!!!