Maar ja, vervlogen tijden en mijn laatste -niet unproto- packet verbinding is denk ik zo'n 10 jaar geleden. Ik heb mijn TNC nog wel liggen in een doos. APRS heb ik nog wel gedaan, zoals eerder beschreven.
Veel eproms hadden WA8DED (of later TF2.7b) en TAPR geprogrammeerd staan. Dus misschien had je die ook? Maakt ook niet meer zoveel uit, hi.
Die e-mail gateway wordt nog steeds wel gebruikt. Ik ken een amateur die alle communicatie via die gateway doet: hij heeft volgens hem daarom geen internet nodig...

Ieder kent z'n behoefte...

Hier had ik al eens de documentatie neergezet van de bekende TNC2C-NL:
http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f= ... ilit=tnc2c
Met inderdaad ook de "Data Carrier Detect" opsteek module (hardware squelch). Ik heb verschillende gehad, maar ze deden het niet allemaal even goed. Vaak ging de squelch al bij iedere storing enkele milliseconden dicht en als je dan de timing wat scherp had staan (

We hebben dus ongeveer hetzelfde gedaan in ongeveer dezelfde tijd. Ook de machtiging rond dezelfde tijd gehaald gok ik zo aan je blog te zien en heel wat anders; die Turner +3B heb ik ook ghehehe. Als je ook nog eind 70's ter wereld bent gekomen, zou het verhaal compleet zijn. Maar dat zag ik zo niet staan (update: bio gelezen en je was al aan het radiohobbiën toen, hi)