Vraagje PTT schakeling TWT voeding 10 GHZ

Subforum specifiek voor 3cm ATV (10GHz) en hoger
PA1RHQ
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2010, 14:41

Vraagje PTT schakeling TWT voeding 10 GHZ

Ongelezen bericht door PA1RHQ »

Hallo,

Laatst heb ik een TWT + Voeding weten te bemachtigen voor 10Ghz.
Heb alleen nog wat vraagtekens wat betreft de aansluitingen.

Het is een TWT van het merk STC type W3MC12D.
En de 24 Volt voeding van het merk ANT.
Dit is in een rek gemonteerd met een circulator en een grote koelplaat met daarop een rood ledje dat brand tijdens opwarming en schakeld uit als de TWT bedrijfsklaar is, met daaronder een resetknopje.

Ik heb nog diverse ongebruikte aders vanuit de 12 polige connector van de voeding.

Mis bijvoorbeeld hoe ik de TWT in standby mode kan zetten, lijkt me niet dat ik hiervoor de hele voeding moet schakelen.
En kan ik bijvoorbeeld ergens een metertje aansluiten om de Helixstroom te meten ?

Heb de schemas van de Siemensvoeding gevonden, maar dat geeft niet veel duidelijkheid.

Heb wat fotos toegevoegd van TWT en Voeding.

Mischien dat iemand me hiermee zou kunnen helpen ?

Peter PA1RHQ
TWT-1.jpg
TWT-2.jpg
TWT-4.jpg
TWT-5.jpg
PA1DYK

Re: Vraagje PTT schakeling TWT voeding 10 GHZ

Ongelezen bericht door PA1DYK »

Hoi Peter,

Echt helpen kan ik je niet, maar naar mijn idee staan die voedingen of aan of uit, dit i.v.m. continue bedrijf waar ze normaal voor toegepast worden.
Dus PTT zoals wij dat wensen is alleen mogelijk als je de gloeidraad + rest voeding aan laat staan en puur het ingangsvermogen aan/uit zet, waarbij de ingang wel ten alle tijde 50 Ohm impedantie moet blijven zien ivm oscilleren.

Overigens heb ik ook zo'n STC TWT gehad, alleen met een veel ouderwetsere voeding. Staat nu bij PE1JMZ en deze proberen er QRV mee te worden.

Succes met ATV,
73 Roel PA1DYK
Plaats reactie