Hoi Pascal, leuk dat je dat schrijft.
"Daarnaast is het niet aan te raden om een Windows 98 (SE) machine aan internet te hangen." Inderdaad, je gebruikt het samen met P1 of p2, Baycom modem en een geschikte TRX als digi, dat werkt echt uitstekend ! Je schrijft ook al : "Windows 98 wordt niet meer ondersteunt door Mickeysoft (?! hi

) en er zijn dus ook geen beveiligingsupdates meer voorhanden. Maar als stand-alone kan dat prima." De 'bemoeienissen" van win98 SE blijven nu ook tot een minimum beperkt, het laat echt UI-View32 doen wat het moet doen en het werkt snel en probleemloos.
Win XP ( prof ) gebruik ik met een UI-View32 digi en I-Gate, werkt echt uit de kunst.
Meer zendamateurs als ik eerst dacht die ook iets aan aprs willen doen ( desnoods alleen ontvangst ) kunnen zo een stationnetje samenstellen omdat ze nog ergens een schijfje win98 SE, een oude PC, een baycom modem en een porto of zo, die nergens anders meer toe dient, hebben liggen.
Met enige modificaties ( via de javascriptjes onder andere in mijn site te vinden ), maak je met bv XP en een snelle PC een enorm goede en ultramoderne (

)digi / i-gate ( up to date : Trace en Flood aangepast volgens de nieuwe richtlijnen : Bob bruninga zie :
zie DE GROOTHEDEN TRACE EN FLOOD ( UITRACE EN UIFLOOD IN UI-VIEW32 ) ) die het ook naar het internet zeer goed doet. Een modem komt er nu al helemaal niet meer aan te pas omdat de soundcard makkelijk de ax25 UI 1k2 en 9k6 signaalverwerking aankan ..
Bijgevoegd d.d. 16092011 11:53 :
MEER OVER HET GEBRUIK VAN EEN SOUNDCARD VOOR APRS DOELEINDEN