Daar heb je inderdaad een punt. De zaagtand sweept in amplitude en genereert een spanning dus mag ook sweepgenerator heten
Nog even een toelichting: wat ik bedoelde: een sweepgenerator is een VCO maar natuurlijk niet iedere VCO is een sweepgenerator. Ook niet iedere sweepgenerator een VCO trouwens want in een van mijn wobbelaars wordt de sweep mechanisch opgewekt.
Ik ben op dat punt misschien een beetje teveel een pietje precies, ik probeer altijd zo goed mogelijk de juiste definities aan te houden. Dat voorkomt verwarring. Dat is echter best moeilijk (simpel voorbeeld: Een unun als balun benoemen of impedantie en rectantie door elkaar gooien)
Ik moet voor die HP VNA nu ook een sweep-oscillator

gaan maken. De zaagtand pak ik uit de scoop en ik heb nog een TV tuner (uit mijn huidige panorama ontvanger) Die moet 200-300MHz kunnen sweepen. Daarbij een 200,1 LO en mixer zodat ik daar ook een 0-110MHz sweep heb. Dat ding moet volgens een applicatie note die ik vond een sweep van 200-310 hebben wat hij intern mixed met zijn eigen LO naar 0-110. Dan moet hij een 0-110MHz sweep hebben wat via een splitter door het DUT gaat naar de test ingaang en direct naar de referentie ingang. Die mixed hij dan met het eerdere signaal naar 278KHz en dan worden er amplitudes en fases vergeleken. Ik snap nu wel dat Rene zei dat zo'n ding complex is. Zo'n splitter is dadelijk bij de SA misschien ook wel handig want dan kun je het signaal van de tracking generator vergelijken met het gemeten signaal. Moet alleen nog een schema vinden hoe ze dat maken. Ik denk gewoon met weerstanden.