Yaesu CT-39 kabel aansluitgegevens

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Yaesu CT-39 kabel aansluitgegevens

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

CT-39 kabel voor Yaesu transceivers.

Deze foto laat de aansluitgegevens zien en daarmee dus ook de pinbezetting op de mini-DIN plug.
Bron: http://www.universal-radio.com/catalog/fm_txvrs/0080ops.html
Bron: http://www.universal-radio.com/catalog/fm_txvrs/0080ops.html
CT39A.jpg (51.35 KiB) 8060 keer bekeken
Overweeg een galvanische scheiding met trafootjes, vooral als je brom hoort (of iets van een aardlus). Het is bovendien veiliger voor je set en geluidskaart. Ik heb het zelf niet gedaan en bij mij werkt het prima verder.

De output van de geluidskaart kun je direct inkoppelen op de "data ingang". Eventueel een potmeter opnemen als het niveau te hoog is. Afhankelijk van de mode komt het geluid van de set (onafhankelijk van de volumeregeling) uit de 1200, of de 9600bd uitgang. Even prikken om de juiste uitgang vast te stellen. Dit is een line-niveau (bij sommige geluidskaarten toch nodig om line-in recording op max niveau in te stellen, even metertjes op je PC in de gaten houden).

De PTT aansluiting gebruik ik niet, omdat ik de DIG VOX optie gebruik in de FT-897. Zodra er geluid wordt aangeboden aan de DATA ingang, gaat de TRX op zenden. Sommige HAM software ondersteunen ook de CAT commando's. Je kunt dan nog een CT-62 CAT kabel overwegen. De PTT aansluiting op de DATA aansluiting is wel handig als je in plaats van een geluidskaart een packet modem aansluit bijvoorbeeld. Voor deze modes is het snel schakelen van groot belang.

Mocht je ook gebruik gaan maken van de DIG VOX optie in een soortgelijke set als de FT-897, vergeet dan niet deze optie uit te schakelen als je muziek gaat draaien op je PC! Zo sprak hij uit ervaring.... :oops: Ik had het gelukkig snel door, dus niemand heeft mijn piratenuitzending van 10 seconden opgemerkt :police:
Dit staat in de manual van de FT-897 op pagina 37, of 39
Dit staat in de manual van de FT-897 op pagina 37, of 39
CT39 aansluit.jpg (30.98 KiB) 8060 keer bekeken
Plaats reactie