Even voorstellen PA1BJS aka Bas

Forumregels
Maak jezelf bekend :)
pa1bjs
.
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:50

Even voorstellen PA1BJS aka Bas

Ongelezen bericht door pa1bjs »

hallo heren en dames!
Mijn naam is bas, ik kom uit 1984 :D
Het radiovirus is ooit toegeslagen bij een jota, alleen irriteerde het me mateloos dat ik nergens aan mocht komen :D

Ik heb eerst wat gekloot op 27mc (was beetje doods hier in de buurt) daarna wat gepiraat op 3m.
Eigenlijk vond ik het bouwen en verbouwen van zenders leuker dan het zenden zelf.
Via internet weer in aanraking gekomen met het ham gebeuren en een paar jaar geleden examen gedaan, met goed resultaat : PD1BJS. Na een jaartje eerste poging gedaan voor de F, niet gehaald, jaar later nog een poging gedaan, Met suc6 afgerond : PA1BJS
Mijn interesses gaan voornamelijk uit naar de HF en het hobbyen aan hf setjes.
Ik gebruik meestal een kenwood ts830S of een kenwood ts430S.Deze zit aan een mfj 993 autotuner vast.
Ik moet zeggen dat ik vaak van setje wissel.
Ook werk ik graag met digimodes.

Nu ben ik net verhuist dus ik moet nog een antenne ophangen maar dat wordt een 2X 13,5m symmetrisch gevoedde dipool.

Thats it!

Groet
Bas/pa1bjs
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Even voorstellen PA1BJS aka Bas

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

He Bas,
Grappig dat je interesse is gewekt uit de JOTA. Altijd goed om wat jonge amateurs erbij te krijgen (ik ben ook nog niet zo oud, hi). Ik heb zelf niet bij de Scouting gezeten, maar bied al wel 10 jaar mijn hulp tijdens de JOTA in Steenwijk. Het eerste jaar was ik zelf nog niet eens zendamateur, maar was ik wel op cursus. Nadat ik mijn C machtiging had gehaald hebben we het jaar daarop gelijk mijn call ingezet om ATV te bedrijven. Dat mocht namelijk toen nog niet op de JOTA call. Tegenwoordig mag dat wel. De JOTA is ieder jaar weer een evenement waar ik naar uitkijk. Foto's van onze club staan op mijn gewone site: http://www.pe1rqm.nl/jota.php

Welke digimodes bedrijf je het meest? Persoonlijk ben ik wel fan van SSTV. Lekker ouderwets, maar nog steeds leuk. En met behulp van een enorme hoeveelheid SSTVcams op internet kun je een mooie indruk krijgen van de propagaties.

Ik hoop dat je nieuwe antenne goed zal presteren. Zelf zit ik nog op een flat met een S9 aan storing, dus je hebt het vast beter dan ik :) Maar ik loop ook met verhuisplannen, dus dat komt vanzelf goed. Alleen zit ik hier zo lekker voor ATV op 30m hoogte en slechts een kabel van 3m!
Plaats reactie