Even voorstellen :)

Forumregels
Maak jezelf bekend :)
Trail
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2015, 08:18

Even voorstellen :)

Ongelezen bericht door Trail »

Hallo allemaal,


Ik ben Tim, 41, uit Nootdorp en ben nieuw hier op het forum.

Ik heb een redelijk technische achtergrond ik werk bij KPN als field engineer. (monteur)

Ik luister veel naar de repeaters via WebSDR en ook daar leer je wel wat van, ik begin de stemmen al een beetje te herkennen :) Daar wordt af en toe wat afgezeken op die KPN monteurs, vind het jammer dat ik nog niet mag reageren/adviseren :)

Ik wil graag spoedig mijn (novice) zendvergunning halen en zoek eigenlijk een buddy om me een beetje wegwijs te maken in VHF/UHF land.

Ik weet wel wat een weerstand is en wat een diode doet, maar dan houd het wel een beetje op. Schema's lezen ben ik zeker niet goed (genoeg) in.

Ik ben dit aan het kijken op youtube 'ARRL Amateur Radio Technician Class Training Course' https://www.youtube.com/watch?v=CPyidvT ... jzer van.

En ik kijk een beetje naar de laatste examens op hamnieuws, en zie dan dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik ben vooral op zoek naar goed lesmateriaal.

Ik heb twee Baofeng GT3TP MKIII's portables gekocht, deze moeten nog binnen komen.

Verder heb ik nog een oude 27MC bak staan. De Albrecht AE8000 met 400 kanalen (unlocked). Mn echte goede buiten antenne heb ik echter niet meer, wel een klein mobiel sprietje. Ik ontvang Delft nog net.

Nouja tot zover mijn introductie denk ik. Alle tips, suggesties, of links worden zeer gewaardeerd.

Groetjes,
Tim.
pb1sam
.
.
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 jun 2011, 12:34

Re: Even voorstellen :)

Ongelezen bericht door pb1sam »

Hoi Tim en welkom op dit forum.
Het is niet netjes om op KPN monteurs af te geven, of op wie of wat dan ook.
Helaas nemen sommige amateurs het niet nauw met de beleefdheidsvormen op de amateurbanden.
Ik begrijp wel waarom dat ze niet blij zijn met KPN monteurs (heeft iets met powerline apparatuur te maken),
maar KPN en radiozendamateurs hebben tegenstrijdige belangen.
KPN wilt zo productief mogelijk werken (dus kabels leggen door het hele huis voor internet is er niet bij,
uurloon is te duur), en de radiozendamateur wilt een zo storingsvrij mogelijke omgeving voor de ontvangst van de amateurbanden.

Succes met leren en hopelijk gauw weer een fanatiekeling erbij. ;-)
Wellicht is dit ook interessant voor je: http://www.dlza.nl/
Trail
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2015, 08:18

Re: Even voorstellen :)

Ongelezen bericht door Trail »

Die link ziet er goed uit:) Heb me gelijk aangemeld voor een cursus:)
Bedankt:)
Plaats reactie