Even voorstellen

Forumregels
Maak jezelf bekend :)
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Even voorstellen

Ongelezen bericht door packetpiet »

Ik ben Piet uit Dordrecht, ook wel Packet Piet genoemd, omdat ik vanaf 1980 met packet radio ben bezig geweest met een eigenbouw project. Vandaar de bijnaam :D

Door een collega heb ik een bakkie gekocht en ben ik op de CB band begonnen eenmaal door het virus aangestoken via een D machtiging in 1979 met de call PD0PST naar C doorgestroomd in 1980, toen PE1NJE
Dat komt ook, omdat ik door mijn werk ge-intrigeerd was geraakt naar de werking, door de Meetpalen, die we op zee hadden, waar een zender naar de wal op stond.

Packet radio interesseerde me op een gegeven moment meer dan het lang je call roepen op een contest.

Packet deed ik met mijn Commodore 64 en een zelfgebouwd modem. Dat nam ik ook mee op expedities naar Luxemburg met de DAGOE stichting. De sport was dan om via allerlei repeaters zo ver mogelijk in Europa te komen.
Ook heb twee keer een poging gedaan om mijn CW bewijs te halen, de eerste keer bij Jan PA0MRG, de tweede keer bij Joop PA3GAF en Bert PA3DDE maar daar heb je erg veel geduld voor nodig, dus daar heb ik afgehaakt.
Na het vervallen van deze eis zit ik af en toe op HF bij de zendclub of `s zomers op de camping, meestal in Eck en Wiel. Daar hang ik mijn zelfgebouwde T2FD dan op.
Aangezien ik dan wel iedereen S9++ ontvang, maar men mij daar in de ruis hoort ben ik bezig met een hengelantenne.
Dat komt, omdat ik niet ver genoeg van de grond kan ophangen.

Eenmaal (vroeg) in de VUT heb ik nog een tijd met Dares meegedraaid. Verder heb ik voor iemand een eenvoudige website gebouwd, die nog steeds in de lucht is.

PE1NJE
packet piet :D
Laatst gewijzigd door packetpiet op 10 jan 2012, 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Hallo Piet.

Welkom hier op het forum. Interessant te lezen dat je al zo vroeg bezig was met packet. Ik ben daar in de jaren 90 veel mee bezig geweest. Was een leuke tijd :)

73 Tjalling
Gebruikersavatar
PA2OLD
.
.
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2011, 13:15
Locatie: Arnhem

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PA2OLD »

Dag Piet,

Ik zag dat je regelmatig op het Eiland zit in Eck en Wiel.
Volgens mij hebben wij elkaar nog niet gewerkt, ik zit in de weekende daar vlak bij, namelijk in Ingen.
Ik ben daar actief op 2, 70cm en de 10, 17, 20 en 40 meter band.
Welkom in het forum.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21WW
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl
Plaats reactie