FF voorstellen

Forumregels
Maak jezelf bekend :)
Gebruikersavatar
Marco - PD0KBZ
.
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2009, 00:09
Locatie: Nieuw Lekkerland - Zuid Holland
Contacteer:

FF voorstellen

Ongelezen bericht door Marco - PD0KBZ »

Hallo allemaal,

Ik ben Marco - PD0KBZ, heb m'n licentie sinds November 2006.
Ik woon in het dorpje Nieuw Lekkerland dat onder de rook van Rotterdam ligt.

Ik ben sinds 1978 besmet met het gevreesde HF virus, het begon allemaal met een oud AM bakkie wat ik van een oom kreeg, niet veel later werd dat een 22 kanalen FM bakkie met het mega vermogen van een 1/2 wattje, wat later 40/2 en 40/4 werdt.
Na een tijdje experimenteren kwam ik erachter dat er buiten die 40 kanalen nog veel meer was, nog veel later ik begon me te verdiepen in de electronica en na een tijdje werdt mn eerste 3meter zendertje gebouwd, met alle gevolgen van dien.
Na een aantal bezoekjes en boetes van de toenmalige RCD heb ik toen maar besloten om het wat rustiger aan te doen.
Maarja het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus na een paar jaar stond er weer vanalles in de hobbykamer.

In 2006 toch maar de stoute schoenen aangetrokken en samen met een kennis de cursusboeken voor de N-licentie gekocht, en in November was het dan zover.
Nu een 3 jaar later zijn we bezig met het leren voor F, al staat dat wel op een laag pitje.
Verder ben ik aktief op HF, 2m en 70cm, en de laatste maanden aan het experimenteren met 70cm ATV.

73's Marco - PD0KBZ
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Hallo Marco. Welkom hier op het forum!
Plaats reactie