Voorstellen PA3EYC

Forumregels
Maak jezelf bekend :)
PA3EYC
.
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2009, 12:21

Voorstellen PA3EYC

Ongelezen bericht door PA3EYC »

Hallo allemaal
Ik ben Maarten PA3EYC.
Sinds januari 1984 zendamateur met de roepnaam PE1KDE en sinds december 1987 met de roepnaam PA3EYC.
Ben in 1995 van Spakenburg naar Nijkerk verhuist en afgelopen jaar de set (JRC JST-135) maar weer eens uit de (verhuis)doos gehaald en vanaf augustus 2008 weer redelijk aktief op HF met een 2x 30m dipool met 8m lintlijn en een S-match.
Afgelopen voorjaar een IC-7000 voor digitale modes en vakantieset gekocht.
Momenteel ben ik een eigengemaakte schuifkantelmast aan het plaatsen. Daar moet een FB-33 ik komen te hangen.
Wens is om over een paar jaar een 3el SteppiR te plaatsen.
Ook druk bezig het morse weer onder de knie te krijgen wat redelijk lukt.
Gisteren dit forum ontdekt en mij aangemeld. Ik kijk regelmatig en schrijf soms op zendamateur.com.
Wat mij opvalt dat ik dezelfde namen hier ook weer tegenkom. Volgens mij ook nog eens dezelfde moderators.
Dus mijn vraag:
Wat is het verschil tussen dit forum en zendamateur.com?

Maarten
Maarten
JRC JST-135 / Icom IC-7000 / 2x 30m dipool
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Voorstellen PA3EYC

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Hallo Maarten,

Welkom hier op het forum en leuk dat je de radiohobby weer hebt opgepakt!

Even een toelichting over het verschil tussen de forums en hoe deze twee naast elkaar zijn onstaan:
Zendamateur.com is een grote (zo niet de grootste) landelijk forum over radiozendamateurisme. Het is een globaal forum met vrij veel bezoekers. Dat forum is in april 2005 opgericht door Jorg PH7W en Hans PH4NS. Eind 2008 is zendamateur.com overgenomen door John PA0ETE, Pascal PA5CAL en Tjalling PE1RQM (ik dus, hi). Inhoudelijk gaat zendamateur.com over alle aspecten van de radiohobby.

Hamforum.nl is opgericht in februari 2007 als privé forumpje op mijn website destijds (PE1RQM forum). Het was bedoeld om zelfbouwprojecten te plaatsen om daarover te kunnen praten met anderen. Langzaam aan groeide dit forumpje beetje bij beetje en ik moest het kleine NAS servertje vervangen voor een omgebouwde PC als server (de kleine trok het niet meer). Het forum groeide naar een forum welke vooral gericht is op de praktische toepassing van onze radiohobby. Dus zelfbouw, setjes, CW, ATV, metingen, etc. In 2008 is dit forum losgekoppeld van mijn eigen website (pe1rqm.nl) en is het een zelfstandig forum geworden met de huidige domeinnaam (hamforum.nl). Nog steeds is het een forum gericht op de praktische kant van de hobby en dat accent ben ik sinds dit jaar weer aan het versterken. Hamforum.nl wordt nog steeds thuis op een server (nummer 3 al) gehost.

Ik heb dus ook een beheerstaak gekregen bij Zendamateur.com. Dat was mogelijk door mijn ervaring met de software welke hetzelfde is als Hamforum gebruikt. Er is dus geen sprake van concurrentie, maar er is ook nog nooit gesproken over een samenvoeging van beide forums. Mensen moeten wat te kiezen hebben tenslotte :)

Links:
De historie van Zendamateur.com: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=41&t=3104
Forumprofiel van Hamforum.nl: http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=90&t=578
PA3EYC
.
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2009, 12:21

Re: Voorstellen PA3EYC

Ongelezen bericht door PA3EYC »

Tjalling,
bedankt voor je reactie.
Ik heb ook nooit gedacht aan eventuele concurentie. Juist omdat ik op beide fora dezelfde moderators tegenkom.
Ik heb nog wel naar de verschillen als aanvulling van elkaar gezocht. Maar ook die zijn moeilijk te vinden, naast dat er hier een deel over fotografie gaat.
Ik zie heel veel dezelfde onderwerpen door dezelfde gebruikers op beide fora geplaats.
Op zich is daar natuurlijk niets mis mee.

Ik ben op dit moment bezig een zelfgebouwde schuifkantelmast te plaatsen. Als het interessant is kan ik daar wel foto's van plaatsen. Het komt natuurlijk redelijk overeen wat michel-nl geplaatst heeft maar ik heb sommige zaken toch wat anders gedaan. Ik hoor wel van je.
Succes met dit forum en met de (radio) hobby.
Maarten
JRC JST-135 / Icom IC-7000 / 2x 30m dipool
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Voorstellen PA3EYC

Ongelezen bericht door fred101 »

Welkom hier, voor mij is dit mijn thuishonk want mijn website staat hier op hetr forum. Aangezien ik beter met de soldeerbout dan pc ben, is de forumsoftware voor mij dus erg makkelijk.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Voorstellen PA3EYC

Ongelezen bericht door rbeckers »

Welkom Maarten,

ik lees en post op verschillende forums. Maar dit forum heeft bepaalde leuke zaken omdat het klein is.
De discussies/post tussen Fred en mij zijn soms niet zo klein. :wink:

René
PA3EYC
.
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2009, 12:21

Re: Voorstellen PA3EYC

Ongelezen bericht door PA3EYC »

rbeckers schreef:Welkom Maarten,

ik lees en post op verschillende forums. Maar dit forum heeft bepaalde leuke zaken omdat het klein is.
De discussies/post tussen Fred en mij zijn soms niet zo klein. :wink:

René
Okay,
ik heb dit forum ontdekt en zal ook hier de discussies met belangstelling volgen en reageren.

Iedereen succes met dit forum.
pc1l
.
.
Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:40
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Voorstellen PA3EYC

Ongelezen bericht door pc1l »

rbeckers schreef:Welkom Maarten,

ik lees en post op verschillende forums. Maar dit forum heeft bepaalde leuke zaken omdat het klein is.
De discussies/post tussen Fred en mij zijn soms niet zo klein. :wink:

René
Hm .. ja, inderdaad ! Maar met belangstelling gevolgd hier als er even tijd over was.
Plaats reactie