PA3FSY ex PD0EAC CW FAN

Forumregels
Maak jezelf bekend :)
pa3fsy
.
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2009, 21:12
Roepletters: PA3FSY
Locatie: Landerd/7B

PA3FSY ex PD0EAC CW FAN

Ongelezen bericht door pa3fsy »

Toen ik 11 jaar oud was ben ik een D cursus gaan volgen bij de Dortse elektronica club (DEC), die toen pas in een houten gebouwtje zaten. Ik heb daar de PD0 cursus gevolgd tezamen met mijn vader (toen PD0DGF nu PA3CZV).

Ik heb toen ik 14 jaar was zendexamen gedaan en daarvoor geslaagd. Echter toen moest men de leeftijd van 18 jaar hebben om een zendvergunning te verkrijgen. Ik mocht wel onder toezicht ( in dat geval van mijn vader) werken op de 6 D-kanalen. Maar het geluk lachte mij toe, toen ik ongeveer 16 jaar oud was, wijzigde de wetgeving voor de vergunnings- leeftijd en kreeg toen de roepletters toegewezen P0EAC. Het heeft toen 12,5 jaar geduurd ik eer ik de gelegenheid en tijd had om mijn PE1 examen te halen. Het is toen na 12,5 jaar gelukt en de call werd toen PE1NLF.

Later gevolgd door PB0AKG en daarna PA3FSY.

De radio amateur hobby is begonnen toen ik 9 jaar oud was, maar vader was toen eerst illegaal 27mc amateur en ging toen met belangstelling richting gelicenceerde radio amateurs.

Mijn belangstelling was helemaal gewekt na het bezoek aan wijlen PA0AM Gerard van Vliet. Deze bouwde alles zelf en was een grote fan van morse. Daar was mijn belangstelling wel erg gewekt en dubbel om het feit dat zijn vrouw iedere avond in de shack zat en luisterde naar de morse verbindingen die OM van van Vliet legde met Nederlanders die gemigreerd waren naar Canada en de USA, dit alles in morse, de vrouw kon een snelheid van rond de 20woorden volgen, tijdens het breien. Dit had veel indruk op mij gemaakt en wilde die taal ook leren.
Dat ben ik toen gaan doen en heden ten dage geniet ik nog met volle teugen van CW en QRP.



Met vr gr om Dirk PA3FSY
Sed quis custodiet ipsos custodes Maar wie zal de wachters zelf bewaken?
Plaats reactie