Hoi

Forumregels
Maak jezelf bekend :)
Laurens
.
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2009, 14:26

Hoi

Ongelezen bericht door Laurens »

Ik ben Laurens, momenteel 17 jaar, ook wel bekend als Ledlover op Ciruitsonline. Ik ben nu af en toe bezig met het leren van morse, ik ken nu 10 letters op 15 wpm met het programmatje Koch Morse Trainer van G4FON. Ik zou eigenlijk wat meer moeten oefenen, maar als ik tijd heb heb ik geen zin, en als ik zin heb heb ik geen tijd...
Waarom oefen ik morse?
Omdat ik zendamateur wil worden en niet zoveel heb met telefonie, en ik vind CW met de PC maar nep. Verder is het bouwen van een goed werkend CW zendertje natuurlijk veel makkelijker dan een hele SSB zender.
Wel boeiend vind ik SSTV, en nog veel leuker NBTV volgens het 32 lijns systeem en bewegend beeld met 12,5 beelden per seconde. Ik wil daarvoor nog eens een monitor en camera voor bouwen, maar het ontbreekt mij aan de vaardigheid om zulke dingen mechanisch tot een goed einde te brengen...
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Hoi

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Hoi Laurens en welkom hier!

Verder succes met morse en op dit forum zitten wel een paar echte morsefanaten :biggrin:
Eén voordeel is, dat je niet meer morse nodig hebt voor de F-licentie (of vroeger A). Zelfs met Novice kun je al redelijk veel op de kortegolf.

SSTV bedrijf ik met vlagen redelijk fanatiek, al staat dat al een paar maanden stil. Ik moet nog steeds een antenne ophangen op mijn nieuwe stek en dat had even niet de hoogte prioriteit.
Wat ik leuk vindt aan SSTV, is de mogelijkheid om wereldwijde condities te monitoren op SSTVcams. Helemaal cool als je jezelf weer terugziet bij een station op internet. De server van dit forum (die bij mij thuis staat), wordt ook gebruikt voor het hosten van een paar SSTVcams.

Maar die SSTV mode die jij beschrijft, ken ik niet. Hooguit eens van gehoord. Ik zal me er eens in verdiepen :)
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Hoi

Ongelezen bericht door rbeckers »

Hallo Laurens,

welkom! :D

Hier zijn inderdaad echte morsefanaten. Zelf gebruik ik een PC om soms te luisteren/lezen.

Als je vragen hebt, stel ze.
Er zijn (bijna) geen domme vragen. Wel soms domme antwoorden.
(Ook van mij! :lol: )

René
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Hoi

Ongelezen bericht door fred101 »

hoi Laurens,

Welkom hier.

Fred, ook bezig met cw
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
PA2EFR
.
.
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2009, 14:51
Roepletters: PA2EFR
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Hoi

Ongelezen bericht door PA2EFR »

Zag je hier ook zitten Laurens.

;)

Ik heb ook F maar ben met G4FON mijn snelheid aan het oppoetsen.

Prima programma!

Groet, Eric
Plaats reactie