APRS Indentificatie Buitenland

Sub-forum over APRS
pc1l
.
.
Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:40
Locatie: Maastricht
Contacteer:

APRS Indentificatie Buitenland

Ongelezen bericht door pc1l »

Hoi. Vraagje. Als ik over de grens rijdt en qrv ben met aprs, moet ik dan de callsign aanpassen zoals dat met phone gebruikelijk is ?
Gelijk nog een vraagje erachteraan : mogen wij net als in Nederland een portofoon onder het rijden bedienen ?

Gegroet, Leon PC1L.
Gebruikersavatar
pa10403
.
.
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:39
Locatie: Eindhoven

Re: APRS Indentificatie Buitenland

Ongelezen bericht door pa10403 »

Ja hieraan zijn de zelfde voorschriften en beperkingen verbonden,zoals in spraak
ga je naar Belgie met je APRS moet je idd ON/ ervoor zetten in de connecttext.
Ik denk niet dat het nodig is als je een packetje weg zet,in unproto daar gaat dat niet bij,dus dat blijf PC1L-9 of hoe je t SSID wilt noemen dat is aan jouw
Maar ik zal het wel even doen in je connect text.

Cheers PA10403 Gerard
ps ja portofoons mag je bedienen,ik zou een knopje ergens maken op t stuur of zo,handsfree is natuurlijk veiliger,maar je mag een porto bedienen.
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: APRS Indentificatie Buitenland

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

In een Tinytrak is het wat lastig om je bakentekst aan te passen (moet je een laptop meenemen ofzo). Illegaal of niet, traceren kunnen ze me wel op basis van de coordinaten. Hoewel die bij Tinytrak gecomprimeerd worden uitgezonden... Maar dat is een open standaard. Een kwestie van "ach ja... "
pc1l
.
.
Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:40
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: APRS Indentificatie Buitenland

Ongelezen bericht door pc1l »

Ik zie hier nu inderdaad ( hier in de streek, grens ) ON stations die op nederlands grondgebied geen toevoeging hebben.
Plaats reactie