Hulp/informatie gevraagd ATV op 70cm

Subforum specifiek over 70cm ATV (434.250MHz)
no-use
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2010, 18:07

Hulp/informatie gevraagd ATV op 70cm

Ongelezen bericht door no-use »

Niet gehinderd door enige kennis: ik ben namelijk geen zendamateur, maar heb er wel veel mee te maken, heb ik een vraag:

Tijdens een kamp voor ca 10.000 Scouts in Roermond, ben ik hoofd van het videoteam dat opnames zal maken van alles wat daar gebeurd. Ons idee is om dagelijks de opnames en oude opnames (wellicht ook van eerdere jaren) 'uit te zenden' op televisie over het terrein. 'Vroeger' deden wij dit door aan elke TV op het terrein een DVD speler te koppelen en dagelijks een DVD te distribueren. Ik begreep echter van de zendamateurs in de club dat het ook mogelijk moet zijn om op 70cm ATV uit te zenden, wat ontvangen kan worden met een 'gewone' televisie. De zendamateurs in de club hebben geen of onvoldoende ervaring met ATV, vandaar dat ik hier terecht kom.

Mijn vraag: is het inderdaad mogelijk om binnen de machtigingen die enkele van mijn leden hebben (N en C) op ATV uit te zenden wat met een normale TV kan worden ontvangen?

Zo ja: is er hier iemand in de buurt van Roermond, die zijn/haar expertise beschikbaar wil stellen om ons daarmee te helpen?

Alvast dank voor een antwoord!

Groet!

Gerben Nouse
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Hulp/informatie gevraagd ATV op 70cm

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Een eenvoudige oplossing zou een geschikte TV modulator wezen, welke je met een kleine versterker (ca. 1Watt ofzo) aan een antenne kunt koppelen. Aan de TV's een stukje draad als antenne en je zou je beeld moeten kunnen ontvangen. Maar houd rekening met het volgende;