schema gezocht

Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

schema gezocht

Ongelezen bericht door fred101 »

Iemand een schema van dit bakbeest, er is een weerstand doorgefikt en ik heb geen idee van de waarde.

http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=55&t=622

Ik heb hem op de variac opgestart. Dat heb ik niet gehaast want hij heeft tig jaar uitgestaan en dat zal het probleem zijn. De oscillator is geforceerd gekoeld en die fan sloeg pas bij 180V aan. Ik denk dus dat de boel wat te warm is geworden.

Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: schema gezocht

Ongelezen bericht door rbeckers »

Fred,
kun je een foto van het typeplaatje plaatsen of anders een zo duidelijke mogelijke naam of omschrijving?

René
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: schema gezocht

Ongelezen bericht door fred101 »

Hoi Rene,

Het is een signaalgenerator uit ongeveer 1958. Hij heeft boven in de kast ingedrukt staan:
Signal generator CT218
Ref No 105/16780
/|\
serial No 534309 MKA

Dat 105 zou ook ios kunnen zijn of elke andere combi van deze letters/cijfers :dizzy:

Hij is groot, vierkant en zwaar. Typische legerbouw dus een front voor 19" rackmontage. Daar een chassis aan. Dit geheel schuif je dan in een kast.
De oscillator unit is in gesloten een doos gebouwd waar een grote geforceerde lucht koeling op zit. Dus niet een open fan maar een slakkehuishuis met zo'n aanzuigslurf en als fan zo'n schoepenrad.
Het defecte onderdeel is denk ik een weerstand. Maar er zitten ook Ctjes in die zo'n maat hebben. Ik meet oneindige weerstand en de C meter weet het niet en staat maar wat te verspringen. Hij zit op een doorvoer Ctje wat de zwarte doos met de buitenwereld verbind. Verder leek er niets mis, heb niet gekeken of hij oscilleert want ik heb hem afgezet toen ik dit rook. Ik zet nog twee fotos bij het onderwerp op mijn site

Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: schema gezocht

Ongelezen bericht door rbeckers »

Fred,

ik heb al op diverse sites en met diverse zoekmachines gezocht maar nog niks gevonden.
Ik vond alleen een verwijzing naar het begin vn deze post!

René
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: schema gezocht

Ongelezen bericht door fred101 »

Had ik vanmiddag ook, ik zocht wat achtergrond info over mijn avo CT38. Erg zeldzaam ding blijkbaar. De eerste en enige foto/beschrijving die ik vond was die van mij zelf :-)
De vorige eigenaar heeft mij gemaild dat hij misschien nog ergens een manual zou kunnen hebben.

Zoek ook nog een manual van de Pye cat. Dat is ook al zo'n moeilijk geval en ik ben best goed in manuals zoeken
Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Plaats reactie

Terug naar “Nostalgie, antiek en buizentechniek”