Draadloze configuratie

Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Draadloze configuratie

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Hallo,


Ik vraag mij af of er iemand op dit forum aanwezig is, die mij precies uit kan leggen hoe een draadloze toetsenbord en muis met een sensor precies werkt.
Deze vraag stel ik bewust omdat ik een antwoord probeer te vinden wat nou precies de oorzaak geweest is waarom ik afgelopen maandag 21 april die crash had nadat mijn electronische draadloze muis van binnen weg gesmolten was.

:pray:
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Draadloze configuratie

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

In denk dat een contact in je muis kortsluiting heeft veroorzaakt tussen de + en - pool van je batterij. Dat kan aan de bovenkant bijvoorbeeld ontstaan als de isolatie beschadigd is geweest van de batterij. Daar zitten beide polen namelijk naast elkaar en worden gescheiden en geisoleerd van elkaar door de krimpfolie van de batterij. Als die er niet is, kan het metalen lipje aan de + zijde in de muis kortsluiting veroorzaken.

Een andere mogelijkheid is, dat er in de elektronica van de muis sluiting is ontstaan, maar dat komt weinig voor.

Bij een kortsluiting kan de gehele batterij enorm heet worden en daarom is bij jou waarschijnlijk de boel gaan smelten, daar waar de batterij in contact zat met kunstof onderdelen.

>>update: er zijn ook batterijen die de scheiding tussen + en - aan de onderzijde hebben. Bij de eerder beschreven batterij zit de behuizing onder de folie dus aan de - pool en bij dit type batterij zit de behuizing aan de + pool.
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Draadloze configuratie

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Daar zit wat in Tjalling.
Inderdaad toen ik die batterij eindelijk eruit had was inderdaad het etiket wat op de batterij zit; zeg maar omhulsel, weg.
Dan zeg ik nu, ja mijn bootrecord ging na de filestijnen nadat ik mijn pc. uitzette via de aan/uit schakelaar.
Op de pit; dat is een Amerikaans forum, zei men ook al tegen mij, je had ook de pc. uit kunnen zetten via ctrl-alt-del, dat is wel zo, maar daar had ik geen moment bij stilgestaan.
Inderdaad, toen ik die maandagochtend mijn pc. aanzette, startte de machine normaal op, ik kon niet meer inloggen omdat de muis niet meer werkte, de rest is bekend, dus ja mysterie is opgelost.
Weet je, ik heb in mijn leven een hoop meegemaakt maar zoiets nog nooit.
Weet ik veel dat een stuk electronica zoiets kan veroorzaken.
Een ding heb ik weer geleerd, meteen backups maken, al is het maar 1 wijziging, wegschrijven naar mijn externe drive.
Ook al baal ik als een stekker dat dit mij is overkomen, maar ik realiseer mij terdege dat ik voor hetzelfde geldt ook ernstige schade aan mijn mobo had kunnen hebben of een andere belangrijke electronische component, zoals de ps/2 adapter.
Kassa zeggen we dan.
Dus ik kan zeggen dat ik een pechvogel ben dat mij dit overkomen is maar toch ook weer een kleinbeetje een geluksvogel dat alleen de HP-partitie beschadigd was.
Bedankt voor je oplossing.
Ik blijf voortaan liever met een draadtoetsenbord en draadmuis of usb-muis werken ipv draadloos.
Groetjes
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
pa10403
.
.
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:39
Locatie: Eindhoven

Re: Draadloze configuratie

Ongelezen bericht door pa10403 »

Of ghost,dan zet hij ,alles op je schijf en als je afsluit dan staat het op de ghost gaat het fout kan je heel die ghost terug zetten,want deze is namelijk in partitie vorm als een iso gemaakt.
Cheers
Gerard PA10403
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Draadloze configuratie

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Jouw uitleg begrijp ik niet helemaal.
Dit topic gaat over een draadloze configuratie en niet over een of andere softwarepakket die Ghost heet.
Leg het nogeens uit, in die woorden dat het begrepen word, want ik denk dat anderen jouw verhaal ook niet begrijpen.
Groet,

Hobbyist
Mvrgr., Hobbyist
Plaats reactie