Voicekeyer werkt niet op zelfde voeding als radio

Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
Gebruikersavatar
PE4BAS
.
.
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2009, 22:00
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Voicekeyer werkt niet op zelfde voeding als radio

Ongelezen bericht door PE4BAS »

Vanmorgen heb ik mijn zelfbouw voicekeyer voor de verandering eens aangesloten op de voeding i.p.v. een 9V batterij die altijd halverwege een contest de geest geeft. Ik dacht dezelfde voeding te gebruiken als waar ik de radio op aansluit. Het gekke is echter dat ik in mijn spraakopname een "tjoep tjoep" geluid meeneem. Diverse testen gedaan, ontkoppeld van de radio weer een opname maar dan geheel stil. Zelfs dan een "tjoep tjoep" geluid zoals overspraak. Opname gedaan met 9V batterij en afspelen met 9V batterij en het is 100%. Afspelen van dezelfde opname en dan met de voicekeyer aan de voeding geeft weer problemen. M.a.w. het zit hem niet in de opname maar in het afspelen. Een externe 12V adaptor bracht uitkomst. Ik vraag me alleen af waarom het ding niet op dezelfde voeding kan als de zender? Toch ergens een groundloop? Wie heeft dit eerder gehad?
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Voicekeyer werkt niet op zelfde voeding als radio

Ongelezen bericht door rbeckers »

Kun je een schema plaatsen?

René
Plaats reactie