Gould/Advance TC314 doc gezocht

Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
Hans PE1KWH
.
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2009, 22:42

Gould/Advance TC314 doc gezocht

Ongelezen bericht door Hans PE1KWH »

Wie heeft een gebruikshandleiding van dit apparaat ?

Heb zo'n ding staan maar kan niet goed uitvissen wat er mee mogelijk is.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Gould/Advance TC314 doc gezocht

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Mooie frequentieteller. Wel een groot apparaat voor een counter. Zit er soms een kristaloven in?
Maar wat je met het timerdeel zou kunnen, zou ik ook niet weten. Is meer Fred zijn hoofdstuk :)

Dit is 'm toch Hans?
208190_1.jpg
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Gould/Advance TC314 doc gezocht

Ongelezen bericht door rbeckers »

De meeste knoppen spreken voor zich.
Mijn HP5335A counter is lastiger.

Welke knoppen zijn onduidelijk?


René
Hans PE1KWH
.
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2009, 22:42

Re: Gould/Advance TC314 doc gezocht

Ongelezen bericht door Hans PE1KWH »

Voorlopig reageerd hij niet of nauwelijks op de "buitenwereld".....

Ik snap ook de knoppen Freq ed wel maar om nou precies te weten wat er mogelijk is zou wat meer info welkom zijn.

Links staat bij de bovenste LED GHz en uS. De ingang van kanaal A gaat niet verder dan 50 MHz (volgens het opschrift).
De andere kanalen niet verder dan 20 MHz. Waar slaat dan die GHz op ?
Het zou leuk zijn als hij inderdaad die 1 GHz haalt, dan is het een leuke teller anders gaat mijn huidige teller met 200 MHz verder......

Kan natuurlijk zijn dat hij niet helemaal lekker is.

Er zit inderdaad een 10.0 MHz calibreerbare cristaloven in.
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Gould/Advance TC314 doc gezocht

Ongelezen bericht door fred101 »

Die 10MHz ingang is zo goed als zeker vanaf 10 MHz en niet tot 10MHz.

Bij dit soort counters is het belangrijk dat je de trigger goed zet. Dat is soms best lastig. Dus qua slope, vaak AC of DC coupled en natuurlijk het nivo. Als hij triggert gaat het lampje "gate" branden. Verder moet je zien uit te vogelen wat het spannings nivo minimaal moet zijn en maximaal mag zijn. Dat kan je met een schone generator wel (dat minimum, maximum zou ik niet gokken)

Het counter deel spreekt denk ik voor zich. 20dB verzwakking, LPF filter, slope , DC, ect. Common is als je twee kanalen koppelt. bv voor verschilmetingen.
Sample rate: hoeveel keer hij het trigger punt laat komen voor een display update. Begin met hoge rate en voor meer precisie na trigger trager. Als hij te traag staat vindt je het trigger level niet.

Start/stop/reset weet ik niet. Waarschijnlijk een timer functie. Om de timing remote te starten of syncen.
Multiplyer zie je vanzelf, de komma schuift op.
De timer functies zijn wat beperkt volgens mij. period is periode tijd. Dan lees je bij het lampje de tijd ipv de frequentie ipv GHz dus pS ofzo. Total waarschijnlijk doorlopend optellen.(pulstellen)
Ratio is de verhouding tussen A en B kanaal zoals er onder staat A/Bxn, n is het aantal pulsen vermoed ik.
Time waarschijnlijk het periodetijd of frequentie verschil tussen A en C.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Plaats reactie