dsp filter

Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
Gebruikersavatar
pa0sjm
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 nov 2008, 16:39
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

dsp filter

Ongelezen bericht door pa0sjm »

Ik zoek een schema om eens een DSP filter te maken . Dat zal dan wel een LF filter worden . ( Alleen snap ik dan hier de term digital signal processing niet .) Maar als er iemand is die me kan helpen ... iets om in te bouwen in bijv. mijn FT757 ( Yaesu ) .
Of .... is het eigenlijk niet geheel en al de moeite waard om toe te passen ? :crybaby:
Graag reaktie .
73 , Stef - pa0sjm
CHN8020 , TS-700 , Uniden 2020 , Condors 16 en 46 , FT-757gx .
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: dsp filter

Ongelezen bericht door rbeckers »

Stef,

welke specificaties moet je LF filter hebben en moet het een DSP zijn?
Het gemakkelijkste is een aplication note van bijv. Analog Devices te gebruiken.

René
Gebruikersavatar
pa0sjm
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 nov 2008, 16:39
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Re: dsp filter

Ongelezen bericht door pa0sjm »

Dat van specificaties zegt me niks ... voor zover ik weet is dit een filter in het LF gedeelte waarmee je een ontvangen signaal wat kunt verbeteren . Dit filter kan dan ook nog ingesteld worden nar wens van de luisteraar . Ik zag toevallig in een QST een aflevering van een duitse amateur die beschrijft hoe hij een DSP inbouwt in een oudere TR7 transceiver . Alleen .. waarom pas ikd an zijn idee niet toe ?? Nou , ik vind zijn methode nogal duur ... hij maakt gebruik van een nogal prijzig DSP pakket en dat wordt dan geleverd incl. luidspreker . Dus , dit kun je dan zo aan de ontvanger aansluiten , dus gewoon LF erin en dan via de speaker van het filter luisteren . Maar die amateur verwijdert diverse zaken , o.a. de LS en hij houdt alleen het eigenlijke DSP deel over voor inbouw .
Groeten en dank voor je reaktie .
Stef , pa0sjm.
rbeckers schreef:Stef,

welke specificaties moet je LF filter hebben en moet het een DSP zijn?
Het gemakkelijkste is een aplication note van bijv. Analog Devices te gebruiken.

René
CHN8020 , TS-700 , Uniden 2020 , Condors 16 en 46 , FT-757gx .
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: dsp filter

Ongelezen bericht door rbeckers »

Stef,

ik weet het een en ander over filters.
LF filters kun je in allerlei uitvoeringen bedenken en maken.
DSP filters zijn de meest ingewikkelde filters maar hebben ook de meeste mogelijkheden.
Persoonlijk vind ik dat meestal een veel te dure en moeilijke oplossing.
Vaak voldoet een aanpassing van de bestaande LF filters ook.

René
Plaats reactie