Yes ik ga het eindelijk doen

Voor als je het niet in een andere rubriek kwijt kunt
Gebruikersavatar
19-rsn-007
.
.
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2008, 23:24
Locatie: Steenwijk

Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door 19-rsn-007 »

Een goede dag. dit is maar weer even een bericht vanuit Steenwijk.
Het gaat er nu echt van komen.
Na het eeuwige aandringen van pe1rqm en pd1jmb en het "Als jij je daar goed bij voelt moet je het gewoon doen" van mijn vriendin, gaat het gebeuren.....
Jeroen gaat op voor zn examen en gaat leren voor de N licentie.

Het moet er nu maar eens van komen hoor.
Ik loop al 2 jaar te worstelen met mezelf, wel doen....niet doen.....wel doen....niet doen...

Nu heb ik de knoop definitief doorgehakt......WEL DOEN!
19-RSN-007, 73
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Goed zo Jeroen! Go for it! En kom met je vragen gerust op dit forum! Hier zitten wel een aantal mensen die je willen helpen.

Succes!
Gebruikersavatar
19-rsn-007
.
.
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2008, 23:24
Locatie: Steenwijk

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door 19-rsn-007 »

ow daar twijfel ik niet aan.
De amateurwereld is een behulpzame wereld.
Verdere ontwikkelen volgen nog.
19-RSN-007, 73
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Ik zeg altijd maar zo, als je iets wilt ga er dan voor.
Nooit twijfelen, zeker zijn van je zaak, ga van je eigen krachten uit.
Doe ik ook altijd.
Een mens heeft meer in zijn donder dan menig een voor mogelijk houd.
Ik wens jou heel veel succes met je opleiding, Jeroen.
Mvrgr., Hobbyist
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door fred101 »

Leuk, ik weet niet wat je electronica achtergrond is maar als je daar al goed in thuis bent zou ik gelijk voor F gaan. Als er vragen zijn horen we het wel. N is in ieder geval goed te doen. Ik had geen electronica achtergrond en zelfs daarmee was N nog goed te doen. Ik vind het N boek van de veron niet echt geweldig, het ARRL handboek is goed (dat heb ik gebruikt voor N. Maar ook het F boek van de veron. Daar staat meer uitleg bij, niet alleen hoe het is, maar ook al meer waarom het zo is. Ik heb het twee weken voor het examen gekocht en vond het jammer dat ik dat niet eerder heb gedaan. In het nederlands is toch altijd net wat makkelijker dan engels.

Veel succes, je hoeft nu in ieder geval niet meer steeds een half jaar te wachten.

73
Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
pa7ml
.
.
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jun 2008, 22:40
Roepletters: pa7ml
Locatie: Breukelen
Contacteer:

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door pa7ml »

Hoi Jeroen,

Goed dat je de keuze hebt gemaakt om de N cursus te gaan volgen. Ooit heb ik zelf de N licentie gehad.
Na een ´out of hobby´periode ben ik uitgedaagd door PA3CNX om eens die F licentie cursus te gaan doen. Uiteraard ging ik die uitdaging aan. Bij de VRZA afdeling Utrecht werd drie jaar geleden de F cursus gegeven door Johan, PA3GER. Met een groep andere gemotiveerde cursisten zijn we nagenoeg allemaal geslaagd voor onze F kennis. Het was echt kicken tijdens de lesavonden. Mijn cursus boeken had ik altijd tijdens mijn werk bij me. Te pas en te onpas las ik altijd wel iets uit de cursus boeken op het qrl. Eindelijk resulteerde dat na afloop van de examen thuis in een klein feestje met champagne.
Ik adviseer je wel niet alleen het cursus boek voor N aan te schaffen maar ook voor F, wiskunde, en de examentest vragen bij de Veron te kopen.
Overigens ben ik reeds actief op nagenoeg alle amateur banden incl. ATV.
Verder ben ik actief betrokken bij de lokale B.I.G. (Breukelense Interesse Groep) Bij het forum overzicht vind je bij sked, rondes en velddagen meer informatie ove de B.I.G.

Suc6 daar in Steenwijk,.
Michel - PA7ML
73
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Ik heb een cursus gehad van Bastiaan PA3FFZ te Wolvega. Of hij nog steeds reguliere cursussen verzorgd, kun je hem het beste even zelf vragen. Persoonlijk vind ik, dat Bastiaan de lesstof erg aanschouwelijk overbrengt met veel praktijkvoorbeelden. En dat maakt het gelijk een stuk leuker! Je krijgt steeds meer zin om zelf bezig te gaan. Voor mij was het steeds weer een avondje uit.

Eventueel kun je ook alleen zijn cursusboeken bestellen. Die vond ik plezieriger dan de Veron boeken. Maar dat is wel 10 jaar geleden, dus kijk maar eens.

:super: Link: Cursus site van Bastiaan PA3FFZ
Gebruikersavatar
19-rsn-007
.
.
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2008, 23:24
Locatie: Steenwijk

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door 19-rsn-007 »

Tjalling sprak me laatst aan over het feit dat ik niet erg vaak (zeg maar gerust NIET) op het forum aanwezig ben....
en ook daar moet maar eens verandering in komen.....ik schaam me diep. :oops:

Bedankt voor alle tips mensen!!
Erg leerzaam allemaal. en ik kan inderdaad wel eens kijken wat er hier in de buurt aan cursussen gegeven wordt en ook kan ik eens verder kijken dan de boeken van de veron.

Gister zat ik nog even op 11m te luisteren, maar de gesprekstof daar was weer ver beneden pijl hoor.....geef mij toch maar de mensen met een papiertje.
19-RSN-007, 73
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door Hobbyist »

geef mij toch maar de mensen met een papiertje.
Een papiertje zegt ook niet alles hoor.
Je hebt mensen die een diploma bezitten en toch niks klaar spelen en je hebt mensen die ongelooflijk handig zijn maar door omstandigheden bijvoorbeeld geldgebrek of prive omstandigheden geen diploma hebben kunnen behalen.
Maar ik ben het wel met je eens, in deze maatschappij is een diploma ontzettend belangrijk, met een diploma op zak heb je meer kans op de arbeidsmarkt dan iemand die dat niet bezit; of je dan handig bent is voor de werkgever niet belangrijk, als je jong bent, dan geven ze jou een stukje opleiding waardoor jij praktijk-ervaring opdoet, een ouder iemand van leeftijd x die geen diploma's bezit maar wel goeie getuigschriften maakt minder kans, tenzij de persoon van leeftijd x voor een habbekras wilt gaan werken, zoals de Polen doen, dan maakt zo'n persoon meer kans.
Het zou inderdaad leuker zijn als de mensen meer gaan posten, maar soms ben je in de omstandigheid dat er niks van komt.
Jij post tenminste ook al is het niet vaak, dus dat is goed, er zijn mensen die posten maar 1 keer en daarna hoor je helemaal niks meer van ze.
Dus Jeroen, je hoeft je niet te schamen dat jij zo weinig post, wij kennen jouw prive omstandigheden niet, dat hoeven we ook niet te kennen, dus geen zorgen.
Weet je Jeroen, ik denk dat Tjalling dit ook wel gezegd zou hebben tegen je.
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
19-rsn-007
.
.
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2008, 23:24
Locatie: Steenwijk

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door 19-rsn-007 »

Bedankt voor het begrip.

Wat je zegt over hoe het in de werkelijkheid gaat mbt het hebben van een papiertje of niet is helemaal waar.

Vanavond ben ik even lekker in de N-cursus stof gedoken, maar het is me meegevallen.
Ik denk dat als ik er echt even voor ga, dat ik dan zeer snel een N-amateur genoemd mag worden :)
Dan snel de X-50 het dak op, dual-band setje neerzetten (ft-8700 ofzo) en dan lekker PI3MEP of PI3HVN gaan vergezellen met mij komst :)
Ik heb er nu al zin in :)
19-RSN-007, 73
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Je hebt volkomen gelijk.
Weet je, ook ik ben van plan om weer te gaan studeren, dit omdat ik op niet al te lange termijn voor mijzelf wil gaan beginnen, uiteraard niet op zend-amateurgebied, maar een computerbedrijf.
Bij de LOI heb ik wel wat gevonden, alleen betreft computergebied stellen ze eisen dat ik dit even uit moet zoeken of dat kan bij mij, zo stellen ze dat je in die cursus waar je MKB in krijgt, Windows xp professional moet hebben, heb ik niet, ik heb xp home en ze stellen dat je een internetaansluiting moet hebben en een netwerk.
Ik heb een internetaansluiting, ik heb een lan-netwerk in de vorm van ADSL via een router, maar ik persoonlijk denk niet dat ze dit bedoelen, dit omdat ze ook stellen dat je 2 computers moet hebben; voorts zeggen ze ook, dat dit perse noodzakelijk is maar wel gewenst, dus ik ga eerst het een en ander informeren, alvorens ik mij erop inschrijf.
Een eigen zaak beginnen is altijd leuk en meegenomen; zelf mijn inkomen bepalen, geen gemier dat ik voor een hongerloon door weer en wind heen moet naar mijn baas, dus mijn eigen bedrijf, ja daar ga ik voor, betreft de studie: Inprincipe ga ik liever naar school, zodat ik zeker weet dat ik goed onderwijs krijg en via een thuiscursus van de LOI moet je het nog maar even afwachten.
Succes.
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door fred101 »

Eh, zie je dat niet iets te optimistisch. Geen baas om op te kankeren als er iets fout gaat. Je inkomen wordt door je klanten vastgesteld. Daarnaast hebben we in Nederland de belastingdienst die er een sport van maakt om je op alle mogelijke manieren een poot uit te draaien. Je moet je zelf tegen een schandalig tarief verzekeren tegen alles en nog wat. De KVK, hoofdbedrijfschap, buma, sena, enz sturen je met alle plezier jaarlijkse verplichte bijdrages. De brandweer zegt dat je dit moet, de verzekering zegt dat je dat juist niet mag. Wordt je als werknemer ziek/arbeidsongeschikt dan is er de arbo die kosten noch moeite spaart om jou thuis te houden. Ben je een week ziek heb je ook geen inkomen en als je arbeidsongeschikt raakt dan berg je maar, een crimineel wordt nog eerlijke behandeld. Er is gisteren bij ons ingebroken. Ik heb gisteren avond er de hele avond gezeten en nu weer omdat er van alles gerepareerd moet worden. Alles moet geinventariseerd worden en als er dan iemand komt zeuren om iets kan ik niet nee zeggen, geen tijd moet de baas maar oplossen. Ik kan niets afschuiven.

Is alles negatief, nee, ik heb er na 13 jaar nog geen spijt van maar ik heb een lopend bedrijf over genomen. Ik moet er niet aan denken een bedrijf uit het niets op te zetten en dat terwijl ik er HBO een opleiding voor heb gedaan. Maar kijk ook goed naar de andere kant, er is niet makkelijk een weg terug.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door rbeckers »

Om veel van de redenen die Fred noemt, ben ik nooit zelf baas geworden. :wink:
Wat voor niveau is de LOI cursus?
E zit op netwerkgebied, o.a. domeinen en policies, een behoorlijk verschil tussen XP Home en XP professional.

René
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Daar heb je gelijk in fred101,ik had eerlijk gezegd hier niet bij stilgestaan alleen snap ik niet wat Buma ermee te maken heeft.
Buma is de platen-industrie waakhond, als jij een eigen zaak begint, bijvoorbeeld een Computerbedrijf, dan kan de Buma zich hier niet mee bemoeien, immers als je computers gaat bouwen met de bedoeling te verkopen,dan download je niks,wat de klanten doen is mijn zaak dan niet.
Betreft het overige, zoals ik al zei, ik had hier niet bij stilgestaan, ik zal naar aanleiding van jouw uitleg nogmaals over nadenken.
Ik had de intentie om dit te doen, omdat ik geen zin heb om 10 jaar lang duimen te draaien tot aan mijn 65e levensjaar, een mens moet toch wat, ik ben geruime tijd werkeloos ook al doe ik zo nu en dan vrijwilligerswerk op een computerforum, maar dat betaald niet en ik wil mij toch nuttig maken.
Maar nogmaals ik zal er goed over nadenken, want inderdaad de klanten bepalen, als je te duur bent blijven ze weg, dat moet ik natuurlijk ook niet hebben.
Bedankt voor je leerzame informatie.
Mvrgr., Hobbyist
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Yes ik ga het eindelijk doen

Ongelezen bericht door Hobbyist »

rbeckers schreef:Om veel van de redenen die Fred noemt, ben ik nooit zelf baas geworden. :wink:
Wat voor niveau is de LOI cursus?
E zit op netwerkgebied, o.a. domeinen en policies, een behoorlijk verschil tussen XP Home en XP professional.

René
Ik kan het wel begrijpen, zoals ik hiervoor al aanhaalde ga ik er overnadenken, ik word liever door jullie of wie dan ook met mijn neus op de feiten gedrukt dan dat ik mijn hoofd in een strop zit.
Niveau van LOI: Tja, ik heb met die instituten nou niet bepaald erg goeie ervaringen, die LOI geeft Universitaire, Hoogeschool en ICT-opleidingen via een thuiscursus.
Daarom denk ik niet dat ik wat aan die cursus heb want ik heb Windows XP home, ik heb begrepen dat Windows XP binnenkort eruit gaat, vanaf 14 april 2009 krijg je geen updates meer, je kan er natuurlijk mee blijven werken ook al ontvang je geen updates meer, totdat het besturings software zo verouderd is waardoor je constant foutmeldingen krijgt, tja dan moet je wel overstappen naar Windows7, gelet in het kader hiervan is het nog maar de vraag of ik er zo en zo wat aan heb.
Er goed overnadenken en wat de juiste is en waar je verstandig aandoet, is zeer zeker wenselijk, maar zo googhem ben ik wel, toen ik dat op de site van de LOI las, vroeg ik mij meteen af, zou dat wel wat voor mij zijn.?
Maar aangezien ik geen Windows XP professional heb, valt dit al buiten de boot.
Enige tijd terug zei ik, dat ik inprincipe liever naar school ga, zodat ik zeker weet dat ik goed onderwijs krijg.
Ik vind persoonlijk dat onderwijs die men op school krijgt zo en zo al beter dan via een thuiscursus waarvan jezelf af mag vragen, die docenten die door zo'n instituut ingehuurd worden, verstaan die hun vak wel.
Tot later
Mvrgr., Hobbyist
Plaats reactie