website met radio perikelen

Voor als je het niet in een andere rubriek kwijt kunt
Gebruikersavatar
pa10403
.
.
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:39
Locatie: Eindhoven

website met radio perikelen

Ongelezen bericht door pa10403 »

Hallo allemaal
Ik heb op mijn website http://home.telfort.nl/~g.mvanboxtel/ een paar dingetjes staan,met betrekking tot de hobby.
Deze word voorlopig even gelinkt (automatisch),naar de radio site.
Hier staan de ombouw in van hoe je een bakkie om kan bouwen tot een FM QRP set voor 10 meter (segment 29.500-29.700 MHz en 29.200-29.350 MHz voor packet in FM),en hoe je simpelweg een comtell 101 scanner kan ombouwen tot 9k6 packet ontvanger (zonder afregelen,overigs ook geschikt voor P2000 en POCSAG ontvangst).
Verder ben ik even aan het kijken dat ik wat mooie buttons en templates kan maken,voor de website,ook komen hier mijn favoriete technische links in te staan.
Cheers Gerard PA10403
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: website met radio perikelen

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Leuk initiatief Gerard! Ik zal je site in de gaten houden.
Gebruikersavatar
pa10403
.
.
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:39
Locatie: Eindhoven

Re: website met radio perikelen

Ongelezen bericht door pa10403 »

Tjalling PE1RQM schreef:Leuk initiatief Gerard! Ik zal je site in de gaten houden.
Mja anders is t ook weer zonde om dit ongbebruikt te houden.
Ik snap sommige niet waarom ze eigenlijk naar een host moeten,dit ondersteund ook de meeste dingen wel.
Ik ben overigs met Piet PA0PRG aan het buurten,per mail over de actieve antenne uit de CQ PA van 2008,en ik krijg me een hoop uitleg,over de werking enzovoorts,de moeite waard natuurlijk om op je website te zetten,hoe de ervaring is met deze actieve antenne.
En als je t wil pakken deze beschrijvingen,pak maar hoor,ik heb het ook gekregen.
Ik vind overigs het een must,en ook puur logica,dat je wel moet vermelden,als je zo'n set ombouwd,dat je een vergunning nodig heb,voor niks gaat de zon op.

(offtopic)
Ik heb een zendamateur gekend,die zei als je meer wilt,dan moet je er ook iets voor doen.
Je kan het zo vergelijken,als je je eend voor een Ferari wilt in ruilen,moet je er ook voor werken.
Cheers Gerard PA10403
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
Plaats reactie