RS9044, Umbau Budel-Jan-Corver

Voor als je het niet in een andere rubriek kwijt kunt
EA6ADB
.
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2020, 12:31
Roepletters: DL1MBW

RS9044, Umbau Budel-Jan-Corver

Ongelezen bericht door EA6ADB »

1545/5000
Beste radiocollega's, enige tijd geleden kocht ik een goedkope RS9044, omgebouwd volgens de "Jan Corver" -methode, maar ik kan niet goed overweg met de software. Afgezien van de opmerking dat het apparaat via een seriële interface kan worden bediend, heb ik daar ook geen succes mee gehad. Bij gebruik van een terminalprogramma verschijnen de boodschap "RS9044 Control Software, versie 6-03-2001, Copyright (c) door Peter PE1DTN" en "Cmd". Wat ik echter niet kan, is het hoofdscherm oproepen, dat na een beschrijving een hele reeks opdrachten zou moeten tonen die kunnen worden opgeroepen. Als "late starter" ging de ontwikkeling met deze Jan Corver kit aan mij voorbij en tegenwoordig kom ik - wat betreft de software en de besturing van het apparaat - op internet nauwelijks nog bruikbare informatie tegen. De vraag rijst ook of de software nog niet volledig is ontwikkeld of dat ik gewoon een update nodig heb, omdat bijvoorbeeld de "roterende decoder" in mijn apparaat helemaal geen functie heeft en het toetsenbord nog niet kan worden gebruikt. om eventuele instellingen permanent op te slaan. Ik weet dat de parallelle ontwikkeling van PE1DTN heel goed werkt, maar het omzetten van de Jan Corver-kit naar het misschien betere alternatief lijkt me ingewikkelder dan hier een keer te vragen wie dit probleem al heeft aangepakt. Met vriendelijke groeten aan alle lezers, ik zou heel graag uw brieven ontvangen. Robert DL1MBW
Plaats reactie