Waarom PA3CRX de ATV contest uitslagen niet meer maakt

Speciaal subforum voor ATV nieuwsmeldingen. Nieuws en actualiteiten over amateur televisie!

Moderator: PA3CRX

Forumregels
Dit is een speciaal subforum voor ATV nieuwsmeldingen. Nieuws en actualiteiten over amateur televisie!
Tip: gebruik het abonnementssysteem om automatisch mails te ontvangen in geval van nieuwe berichten. Zie uitleg in dit subforum.
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Waarom PA3CRX de ATV contest uitslagen niet meer maakt

Ongelezen bericht door PA3CRX »

Enige verduidelijking omdat er misverstanden over zijn over het feit dat ik de logs niet meer controleer en tevens waarom het zo lang duurde voordat de uitslag van de maart contest kwam.

Het was niet mijn eigen keuze om te stoppen met het beoordelen van de logs. Ik heb het met plezier gedaan en het leverde ook regelmatig interessante bijdragen op voor de ATV rubriek in Electron.

De VHF commissie is echter van mening dat iemand die zelf ook in de uitslag voorkomt niet de logs mag controleren. Dat dit internationaal en in Nederland bij de contesten op de HF banden heel gebruikelijk is vindt men niet relevant. :naughty:

Dit jaar is hierover een discussie geweest waaruit bleek dat de VHF commissie het niet goed vond als ik in de contest uitslag zou staan en de logs zou beoordelen. Dat zou 'een aantal jaren geleden' zijn besloten.
De reden wanneer dat besloten was en wat de achterliggende motivatie is kon niet teruggevonden worden in notulen (dus of en wat er werkelijk besloten is ook niet).
Het is me niet gelukt de commissieleden op andere gedachten te brengen.
De beoordelaar mag wel mee doen 'buiten mededinging' of 'met de call van iemand anders'. Dan vind ik het een schijnvertoning worden.

Het is overigens geen kwestie van gebrek aan vertrouwen of twijfel over de integriteit van de beoordelaar: de logs zijn desgewenst altijd in te zien. Daarnaast is het door iedere deelnemer net zo goed mogelijk te frauderen als hij dat zou willen. Tegenstations behoeven immers geen log in te sturen.
Ik kan me echter geen motivatie bedenken waarom iemand zou willen frauderen, alleen de eer is te winnen!

Nadat Theo PA1TK zich als nieuwe beoordelaar beschikbaar had gesteld was de situatie opgelost, er was immers voldaan aan de gestelde voorwaarden. Overigens bleek mij achteraf pas dat ik daardoor tevens geen bevoegdheid meer had om aanpassingen in het reglement door te voeren, zoals het toevoegen van de zaterdag- en zondagmiddag, waar een grote meerderheid ATVers vóór stemde. Een aantal andere wijzigingen die Theo vlak voor de ATV contest had willen doorvoeren (zonder één ATVer te hebben geraadpleegd) zijn gelukkig niet doorgegaan. Wel zijn er nu twee iets afwijkende ATV reglementen: die op de website van de VHF commissie is uiteraard de geldige in 2014. (Op niet te lange termijn zal de website van de VHF commissie over gaan naar de Veron website).

De reden waarom de uitslag zo lang duurde had er o.a. mee te maken dat niet de systematiek werd gevolgd die voorgaande jaren gebruikelijk was (voor de duidelijkheid: ik had het wel overgedragen en hulp aangeboden). Er zijn discussies geweest over o.a. /A en /P gebruik, over het maken van verbindingen van verschillende locaties, over de afstanden die het logsheet verkeerd zou aangegeven, verschillen tussen afstand bij 6, 8 of tien tekens locators, over het afkeuren van verbindingen als er afwijkingen zijn in de logs die niets met de video-overdracht zelf te maken hebben… :devilish:

Uiteindelijk is met de uitslag een 'statement' meegestuurd. Vóór het versturen/plaatsen heb ik duidelijk gemaakt dat ik niet achter de inhoud sta (desondanks is hij ongewijzigd verstuurd/geplaatst). :devilish:

Ten aanzien van betere continuïteit worden de contesten nu gecoördineerd door meerdere personen, waarbij ook ik gevraagd ben deel te nemen in dat 'groepje'. Er is m.i. echter teveel gebeurd om daar met vertrouwen in te gaan zitten. Voor ATV contest aangelegenheden kan ik natuurlijk wel gevraagd worden om informatie. Hetgeen (en of) er dan iets met mijn bijdrage gedaan wordt valt echter geheel buiten mijn bereik en verantwoordelijkheid. :pray:

groet,
Chris, PA3CRX
PE2CH

Re: Waarom PA3CRX de ATV contest uitslagen niet meer maakt

Ongelezen bericht door PE2CH »

Laat ik als niet-ATV-er mijn mening geven.
Ik stel vast dat de diegene die de logs controleerd tevens op de 1e plaats staat in de uitslag.
Dat voed natuurlijk allerlei (complot)theorien en in die zin snap ik het standpunt wel van de VHF-commissie.

Het bevreemd mij dat diezelfde commissie, of het HB, blijkbaar niet in staat is om kennelijk genomen beslissingen openbaar te maken, in elk gewoon beschikbaar voor hun leden. Dan sta ik op het standpunt dat er geen besluit is genomen, men kan het immers niet aantonen.
En om dan ook nog internationale regels te negeren is natuurlijk helemaal van de pot gerukt, dit verwacht je toch niet van een serieuze belangenbehartiger voor de radioamateurdienst.

Naar mijn idee riekt het naar iets wat men liever onder de pet wil houden.
Gebruikersavatar
Cees
.
.
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 okt 2012, 20:39
Roepletters: pe1nkt

Re: Waarom PA3CRX de ATV contest uitslagen niet meer maakt

Ongelezen bericht door Cees »

Wat goed is moet goed blijven zeggen ze hier in het noorden. Op Chris heeft geen enkele ATV-er iets tegen of commentaar. Vragen worden altijd zeer correct beantwoord. Met onze nieuwe contest manager ligt dat wel ff anders. Het stikte van de fouten in de uitslagen. Best DX... optellen van punten... enzv. En communiceren :) dat kan die man al helemaal niet. (Ik wacht nog steeds op antwoord van een paar vragen.) (Ook van de veron trouwens) Als het te moeilijk word krijg je helemaal geen antwoord meer. :? Ik denk dat we maar een stemming moeten houden onder de ATV-ers. Wie wij als contest manager willen hebben. Anders lopen de echte DX-ers straks alllemaal weg.

Best DX
Groet Cees PE1NKT
Laatst gewijzigd door Cees op 22 sep 2014, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Waarom PA3CRX de ATV contest uitslagen niet meer maakt

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Is het geen idee om de ATV tak los te koppelen van de VHF commissie? Ik krijg wel eens het gevoel, van waar bemoeien ze zich mee? Het is ons feestje!

Ik vind de benadering die voor normale contesten (5-9 thanks and bye) geldt, niet opgaan voor ATV.

Ik ben anderhalf uur bezig geweest om een portable verbinding te maken met Ruud. Ik heb lopen slepen met de kilo's aan spullen en dat allemaal voor één verbinding. Gewoon omdat het leuk is. Met één pennenstreep had Theo die verbinding afgekeurd. Omdat ik per ongeluk een volgnummertje niet goed had staan. Ondanks mijn zorgvuldige controle van het log; blijkbaar zie ik dat snel over het hoofd. Ik kan ook moeilijk met een laptop met N1MM of Hamradio Deluxe in het veld gaan staan. Dan kan ik naast mijn statief ook nog een bureau mee slepen :)

Het wedstrijd element is leuk hoor en dat moet zeker blijven voor de liefhebbers (voor mij persoonlijk minder belangrijk), maar ATV is een special en dat mag wel wat soepeler behandeld worden. Wat Chris ook al zei: het gaat maar om de eer.
Gebruikersavatar
Erik
.
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2014, 21:31
Roepletters: pa1prd

Re: Waarom PA3CRX de ATV contest uitslagen niet meer maakt

Ongelezen bericht door Erik »

beste Pa3crx

naar mijn mening is het zo.
de eerste contest log die ik indien is verkeert beoordeelt ik heb meneer T daar op gewezen.
na overleg met anderen ben ik tot de conclusie gekomen dat meneer T fouten heeft gemaakt!

na email van mij:

bedankt voor de late uitslag! he he eindelijk de uitslag
en zie ik tot mijn verbazing dat mijn best dx op 1.2cm ineens 19 km is terwijl er in het log dat jij terug stuurt staat 34km staat zo ook bij de claims
ik heb begrepen dat jij nog wat problemen hebt omtrent het verwerken van de logs
ik hoop dat het in de toekomst beter en sneller gaat
en de uitslag verandert in 34km met bjc als best dx!
graag zou ik zien dat je kenbaar maakt(op de site van veroncontesten.nl onder NIEUWS) dat er fouten zijn gemaakt en dat je je best zou doen om het in de toekomst beter te doen.


krijg ik dit van meneer T terug:

ik neem aan dat je bedoeld Erik:

bedankt voor de late uitslag! he he eindelijk de uitslag, maar prima
Ik zie dat mijn dx op 1.2cm niet goed is, neem aan een tikfout, wil je dat corrigeren?
vriendelijke groeten Erik pa1prd

Vanzelfsprekend is je dx gecorrigeerd.
De uitslag was al 2 weken eerder bekend, maar op verzoek van de VHF commissie opgehouden,


ik begrijp hier uit dat meneer t met een groote K........
niet begrijpt wat ik bedoeld heb
ik ben ook voor een stemming onder atvers die begrijpen waar atv over gaat!
73 Erik pa1prd
Plaats reactie