Zaterdag 11 jan. 2013 mogelijk ATV activiteit op 80 mtr hoog

Speciaal subforum voor ATV nieuwsmeldingen. Nieuws en actualiteiten over amateur televisie!

Moderator: PA3CRX

Forumregels
Dit is een speciaal subforum voor ATV nieuwsmeldingen. Nieuws en actualiteiten over amateur televisie!
Tip: gebruik het abonnementssysteem om automatisch mails te ontvangen in geval van nieuwe berichten. Zie uitleg in dit subforum.
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Zaterdag 11 jan. 2013 mogelijk ATV activiteit op 80 mtr hoog

Ongelezen bericht door PA3CRX »

Een verbinding kan pas gemaakt worden als er meer dan één station actief is. Aanstaande zaterdag zal er waarschijnlijk ATV activiteit plaatsvinden vanuit de PD6SHELL toren in Amsterdam, op 80 mtr hoogte. We denken hierbij aan de 6 cm band maar mogelijk ook activiteit op andere banden.
Wil je een afspraak maken zodat we naar je uit kunnen kijken: reageer dan op dit bericht. Heb je zelf een ATV station dat je op die hoogte wilt proberen bestaat daar ook de mogelijkheid voor.

Zie ook http://www.repeateramsterdam.nl/ (en dan rechtsonder bij 'events').
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Re: Zaterdag 11 jan. 2013 mogelijk ATV activiteit op 80 mtr

Ongelezen bericht door PA3CRX »

Waarschijnlijk gaan ook ontvangstspullen voor 23 cm en 3 cm mee.
Op afspraak kan ook een 24 GHz station worden meegenomen.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Zaterdag 11 jan. 2013 mogelijk ATV activiteit op 80 mtr

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Ik moet nog even kijken of ik thuis ben die dag. Mogelijk wel en dan zal ik eens kijken of ik wat kan rondrijden met mijn /P setje. Maar dat horen jullie nog wel!
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Zaterdag 11 jan. 2013 mogelijk ATV activiteit op 80 mtr

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Dat was weer een leuke dag, al was het wel afzien in het gure weer. De onderstaande foto's zijn net bij een opklaring gemaakt, maar ik kon al nauwelijks meer de camera vasthouden. Hoe dan ook, leuk weer :)

Hier stond ik: http://no.nonsense.ee/qth/map.html?qth=JO22QG24KN
Traject.jpg
Ik ben naar Eemdijk (Palendijk) gereden om mijn portable 6cm set te testen. Ik had de apparatuur weer opnieuw aan het statief gehangen en ik had de antennekabel vervangen voor een stukje Semi rigid. Eerst ging de verbinding moeizaam, mede door het extreme weer. Toen ik 2m verplaatst was, was het best wel goed. Dat zie je op de foto’s. Zoveel doet 2m verplaatsing van je spullen op 6cm!
Eerst waren Chris en Peter nog vrij zwak te ontvangen
Eerst waren Chris en Peter nog vrij zwak te ontvangen
Dit is twee meter terug op hetzelfde pad. Ik heb geen gebouwen in de buurt gehad, dus verwachtte ik geen reflecties. Waarschijnlijk is de straal zo dun met 24dBi gain, dat dit al uitmaakt in je traject.
Dit is twee meter terug op hetzelfde pad. Ik heb geen gebouwen in de buurt gehad, dus verwachtte ik geen reflecties. Waarschijnlijk is de straal zo dun met 24dBi gain, dat dit al uitmaakt in je traject.
P1030331.JPG
P1030328.JPG
P1030330.JPG
Volgende keer (als dat aan de orde is) wil ik het wel eens net aan de overkant gaan staan in Flevoland (JO22QG27 bijvoorbeeld).
Plaats reactie