Op 14 en 15 september 2013: ATV weekend en de (IARU) contest

Speciaal subforum voor ATV nieuwsmeldingen. Nieuws en actualiteiten over amateur televisie!

Moderator: PA3CRX

Forumregels
Dit is een speciaal subforum voor ATV nieuwsmeldingen. Nieuws en actualiteiten over amateur televisie!
Tip: gebruik het abonnementssysteem om automatisch mails te ontvangen in geval van nieuwe berichten. Zie uitleg in dit subforum.
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Op 14 en 15 september 2013: ATV weekend en de (IARU) contest

Ongelezen bericht door PA3CRX »

ATV weekend.
Op 14 en 15 september, van 18:00 UTC (20:00 LT) tot 12:00 UTC (14:00 LT) is er een ATV weekend. Tijdens dit weekend zal tevens de IARU contest worden gehouden. Het IARU contest reglement is (nog) iets anders t.a.v. /P stations dan ons nationale contest reglement. Als er aanpassingen in het log moeten worden doorgevoerd voordat ik het door stuur naar de IARU contest manager neem ik daarover eerst contact op met de betrokkenen. Graag dus wel tijdig het log insturen.

Ook zonder log is het natuurlijk leuk om tegenstations op de band te treffen, zelfs al heb je alleen een ontvangststation. Of gaa eens /P. Luister/roep op 144,750 of http://www.dxspot.tv

Het verzoek aan de repeaterhouders de ATV repeaters uit te zetten gedurende het contest weekend voorkomt dat stations elkaar via repeaters zien en voorkomt ook storing bij de deelnemers. Hou wat dat betreft rekening met signalen die afkomstig zijn van de ballon van de ballonvossenjacht.

Met vriendelijke groet, Chris, PA3CRX
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Re: Op 14 en 15 september: ATV weekend en de (IARU) contest

Ongelezen bericht door PA3CRX »

Op zondagochtend is er in Midden Nederland weer veel activiteit op 6 cm verwacht.
PA3CRX gaat naar de Doornse Kaap: http://no.nonsense.ee/qthmap/?qth=JO22QA39UX (80 mtr NAP)

PA3CWS gaat naar de Shell toren in Amsterdam: http://no.nonsense.ee/qth/map.html?qth=JO22KJ82FD (80 mtr hoog)
Zie voor een promotioneel verslag: http://www.dichtbij.nl/amsterdam-centru ... toren.aspx

PA3WEG is waarschijnlijk bij de TU Delft: http://no.nonsense.ee/qth/map.html?qth=JO21EX49TT (85 mtr hoog)

Uiteraard hopen we op goede condities en mooi weer :pray:

Succes iedereen!
pb1sam
.
.
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 jun 2011, 12:34

Re: Op 14 en 15 september: ATV weekend en de (IARU) contest

Ongelezen bericht door pb1sam »

Succes mannen (en vrouwen), en hopelijk veel punten. :-)
Gebruikersavatar
Cees
.
.
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 okt 2012, 20:39
Roepletters: pe1nkt

Re: Op 14 en 15 september: ATV weekend en de (IARU) contest

Ongelezen bericht door Cees »

Is er al een uitslag van de IARU contest ? Of wie er bovenaan staat van de Nederlandse deelnemers ?

Gr PE1NKT
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Re: Op 14 en 15 september: ATV weekend en de (IARU) contest

Ongelezen bericht door PA3CRX »

Helaas is de uitslag nog niet bekend. Vorig jaar duurde het ook idioot lang, schandalig eigenlijk. :devilish:
Helaas hebben we daar geen invloed op.
Wel kan ik vast melden dat het voornamelijk een Nederlandse aangelegenheid was. Ik heb begrepen dat er weinig andere deelnemers waren. Hoewel dat natuurlijk niets zegt over het aantal behaalde punten heb ik wel een idee wie een grote kanshebber is!

Mocht de uitslag ooit komen laat ik het zo spoedig mogelijk weten!

Iedereen vast prettige feestdagen en een mooi en gezond 2014 toegewenst.
Chris, PA3CRX
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Status IARU ATV contest uitslagen 2013

Ongelezen bericht door PA3CRX »

Voor het geval er mensen zijn die denken dat er niets gebeurt: herhaaldelijk wordt contact opgenomen met de verantwoordelijke: ON6TI.

In oktober vorig jaar liet hij nog weten dat er logs waren in diverse formaten, van PA, D, G, F en S5. Italië was ook actief (te zien aan de logs van S5) terwijl daar geen logs van waren ontvangen.
Recentelijk liet ON6TI weten dat er alleen een Engels log is, dat het dan dus geen zin heeft om een IARU uitslag te maken.
Hierop wederom een bericht gestuurd met de vraag wat dan nog meer nodig is en waar de andere logs gebleven zijn, zonder reactie.

De Veron contest manager (Theo PA1TK) heeft dezelfde vraag aan ON6TI gesteld en ook hij kreeg hetzelfde antwoord. Wel stelde ON6TI nu dat als wederom contact zou worden opgenomen met alle landen en die sturen de logs of laten weten 'we hebben geen deelnemers' hij er alsnog mee aan de slag gaat!

Er lijkt dus schot in te zitten, als er iets zinnigs over gezegd kan worden laat het het via dit medium weten!

Groet,
Chris, PA3CRX
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Re: Op 14 en 15 september: ATV weekend en de (IARU) contest

Ongelezen bericht door PA3CRX »

Update:
Coen PA5KM heeft vanuit de functie van voorzitter van de VHF commissie om opheldering gevraagd aan Jacques ON4AVJ.

Het vervolg laat ik wel weten.
Gebruikersavatar
PA3CRX
.
.
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 jul 2012, 22:35
Roepletters: PA3CRX

Re: Op 14 en 15 september: ATV weekend en de (IARU) contest

Ongelezen bericht door PA3CRX »

Ja, eindelijk is hij er, de uitslag!
Eigenlijk toch meer buitenlandse deelnemers dan ik dacht.

Dear OM's,
please find attached the definitive contest result for the IARU Region 1 ATV contest 2013.
I would like to apologize for the delay, partly due to the confusion about where to submit the entries, part to my personal workload.
I will ask Jacques, ON4AVJ, to post it on the IARU reflector, but I enclose also the results so that you can post them on your national homepage.
I am sure that you will discuss and find a solution in Varna for the next contest evaluations.
Thanks again for your patience and I wish success to all participants.

73's ON6TI


Hij is te zien op http://www.pi6anh.com/veron/_pages/defa ... artikel=52

Afgerond,
Groet,
Chris, PA3CRX
Plaats reactie