PA1-DYK SK

Speciaal subforum voor ATV nieuwsmeldingen. Nieuws en actualiteiten over amateur televisie!

Moderator: PA3CRX

Forumregels
Dit is een speciaal subforum voor ATV nieuwsmeldingen. Nieuws en actualiteiten over amateur televisie!
Tip: gebruik het abonnementssysteem om automatisch mails te ontvangen in geval van nieuwe berichten. Zie uitleg in dit subforum.
Andre
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2012, 18:03
Roepletters: PE1IDY

PA1-DYK SK

Ongelezen bericht door Andre »

In Memoriam



Op 5 april 2013 is overleden in de leeftijd van 53 jaar:



Roel van Dijk PA1DYK



Roel was sinds 1978 radiozendamateur. Vanaf de 70’er jaren was hij actief met luisteren op de HF en 2 meterband. Roel had een enorme fascinatie voor techniek en communicatie en is sindsdien altijd zeer actief gebleven met de radiohobby. De laatste jaren was Roel bezig met amateurtelevisie (ATV), voornamelijk op de microgolfbanden. Hij slaagde er met zijn enorm enthousiasmerend en inspirerend vermogen in om veel ATV activiteit in de rest van Nederland van de grond te krijgen. Hij maakte deel uit van de VERON VHF Commissie waar hij de functie van ATV contestmanager vervulde. Elke maand schreef Roel een rubriek in Electron over ATV. Bij Roel stond de soldeerbout altijd aan en was druk bezig met nieuwe ideeën. In bijna 40 jaar bezochten we talloze radiovlooienmarkten in binnen- en buitenland, vaak vergezeld van onze echtgenotes. Traditioneel hadden we al vele jaren een gezamenlijke stand op de Radiovlooienmarkt in Rosmalen waar Roel ook dit jaar ondanks zijn ziekte nog veel actieve medeamateurs heeft gesproken. We wisten dat het de laatste keer zou zijn.

Onze gedachten gaan uit naar de familie, wij wensen hen sterkte met het onvoorstelbare verlies.

Eric-Jan Wösten PA3CEV
Algemeen secretaris VERON HB

Mede namens:

Coen Vermaire, PA5KM
Voorzitter VHF Commissie
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: PA1-DYK SK

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

We zullen Roel enorm missen. Mijn gedachten gaan uit naar alle nabestaanden en vrienden. Voor mij kwam het bericht vrij plotseling. Sterkte iedereen met dit verlies.
gizmo1970
.
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2013, 18:27
Roepletters: PA3GJN

Re: PA1-DYK SK

Ongelezen bericht door gizmo1970 »

Voor mij kwam het bericht over roel als een schok
Binnen aangezien ik laatse tijd nog veel email kontak
t over de tandberg ontvanger en roel zorgde er voor
dat mijn antenne park en shack in de atv rubriek
was te bewonderen .

op de amrato ben ik nog naar de atv lezing geweest
van roel wat schiterend was.

notabene heeft ik roel nog voor het laats gezien
en gesproken in rosmalen en wist totaal niets
van hem ziekte hij was altijd zo vrolijk .

mijn mede leven gaat uit naar familie vrienden
en pi6anh crew.

roel we zullen je missen

mario pa3gjn .....
Plaats reactie