sweepgenerator wel of niet aanpassen

Bekijk deze berichten gerust om meer te weten te komen over het ontstaan van dit project, maar houd rekening met de actualiteit van de informatie (bekijk de berichtdatum bijvoorbeeld).
Forumregels
Attentie: Dit zijn oude berichten en zeker niet meer actueel! Gebruik dit enkel als naslagwerk.
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

sweepgenerator wel of niet aanpassen

Ongelezen bericht door fred101 »

Ik heb nu de voeding, counter en sweep af. Maar er was nog wat met de tuner of sweepprint aanpassen , of alle twee ? Ik ben het even kwijt.
Ook moeten er op de counterprint nog de nodige diodes maar waar ? Ik heb net een mooio kastje vrij dus ik wilde vast wat inbouwen.

De 7 segment LED's zijn die common anode of kathode, ik heb namelijk nog mooie iets grote 4 cijferige liggen. (ik dacht zelfs groen)

IVM toekomstige uitbreiding rekening houden met een eventueel 5e cijfer 8)
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: sweepgenerator wel of niet aanpassen

Ongelezen bericht door fred101 »

Ik ben maar van de originele leds uitgegaan. Die groten bleken een wekker display te zijn met twee grote punten in het midden. De pootjes heb ik met 5V en een weerstand uitgezocht. Ik neem aan dat de a,b,c enz benaming standaard is bij al die dingen.

Ik begrijp ondertussen dat er drie tuners zijn. De dantev staat er echter niet bij. Aangezien de toshiba 1-500 is ben ik daar van uitgegaan. Ik neem aan de de diodes met de katode naar massa moesten.

Nu moet ik een nog een 15V trafo zoeken en ik weet nog steeds niet wat ik met die Dantek's moet doen. Er moet een 64 prescaler in: welke ?
Bij de toshiba moet het ingangsfilter weg, maar bij de dantec zo te zien niet. De ingang is 75 ohm. Ik denk door de R bij de ingang. Daar moeten twee 100 ohm smd's komen ?

fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: sweepgenerator wel of niet aanpassen

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Fred, ik kom later even met een wat uitgebreider antwoord (heb nu weinig tijd). Maar de Dantec tuner gaan we nog uitgebreid beschrijven. Dat komt direct na de IF print uitlevering.

Hoe de diodes moeten, weet ik niet uit mijn hoofd. Als je er niet uitkomt vanaf de foto's, dan zal ik Timo even mailen.
Dat moeten we dan nog even wat beter beschrijven. Ik heb ze ook nog niet gemonteerd.
Plaats reactie