Nieuwe antenne opstelling

Antennes, antennebouw, baluns, ununs, SWR, mantelstroomfilters, etc
Gebruikersavatar
pa4erc
.
.
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 sep 2010, 20:50
Contacteer:

Nieuwe antenne opstelling

Ongelezen bericht door pa4erc »

Hallo Allemaal.

Het is weer een poosje geleden dat ik op het forum ben geweest, maar ik heb het druk gehad met de gemeente voor het plaatsen van een mast.

Nu een aantal weken geleden eindelijk de welbegeerde vergunning om te bouwen binnen.


Ingeschoven is deze 10,5 meter en uitgeschoven 20 meter.

een paar foto's hoe het er nu bij staat.

Alleen moet de FB13 nog in de mast geplaatst worden.

Groet Eric PA4ERC
Bijlagen
IMG-20111108-WA0001.jpg
20111112_164611.jpg
20111113_142745.jpg
Gebruikersavatar
PA7RM
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:53
Roepletters: PA7RM

Re: Nieuwe antenne opstelling

Ongelezen bericht door PA7RM »

Hi Eric,
Wat een gave mast ! Ik zie graag tzt de foto's met de FB13 er in. Is deze mast een soort van zelfbouw ?

Rob
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Nieuwe antenne opstelling

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Hallo Eric,

Dat lijkt wel de soort mast die ik ook (ooit) op het oog heb. Is deze van AVS techniek?
Heel mooi en een perfecte hoogte. Ik zal me ook eens verdiepen in het vergunningsgebeuren bij de gemeente. Voor ATV heb ik hier toch wel minstens 16m hoogte nodig.

Maar erg mooi Eric!
Gebruikersavatar
pa4erc
.
.
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 sep 2010, 20:50
Contacteer:

Re: Nieuwe antenne opstelling

Ongelezen bericht door pa4erc »

Hallo,
Dank voor jullie reactie.
De mast is gemaakt door AVS Techniek.
Dit is de Solid line versie.(zwaarste)
Hij is gemaakt van aluminium koker 150x150x5 mm (grond deel), 120x120x5 mm (midden deel) en 90x90x4 mm ( boven deel)

ik heb gekozen voor een elektrische lier aangezien het prijsverschil met een handlier nog geen 180 euro was, ja ja liever lui dan moe.

Ik zal eens kijken of ik het een en ander kan mailen naar je over het vergunning gebeuren.
Bij ons is het op gegeven moment via de advocaat gegaan omdat onze gemeente niet echt meewerkte en alles op de lange baan schoof.
Dit resulteerde dat de gemeente te laat de afkeuring had verstuurd, d.w.z. volgens rechtswege de bouwvergunning toch verleend is :clap: .

Wat ik ook begrepen heb is dat het ook per gemeente kan schelen hoe ze er tegen over staan. ( bij ons lagen ze allemaal dwars en ze vonden het geen gezicht).

Groet Eric
Plaats reactie