Constructie tekening antennedrager appartement

Antennes, antennebouw, baluns, ununs, SWR, mantelstroomfilters, etc
Ati
.
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2009, 12:47

Constructie tekening antennedrager appartement

Ongelezen bericht door Ati »

Ik ben zendamateur (PA4ATI) en woon in een kleinschalig appartementen-complex (11 woningen, 1 x bg en 5 etages met 2 appartementen per etage)
Na 3 x afgewezen te zijn voor het plaatsen van een antenne op het dak van ons apprtementen-complex, heb ik een verzoekschrift ingediend bij het kantongerecht te Lelystad op grond van artikel 10 van het EVRM.
Dat geschrift is behandeld in een rechtszaak op 14 mei dit jaar.
Van de kantonrechter moet ik 2 zaken overleggen :
a) mag een antenne van minder dan 5 meter hoogte aan een liftschacht worden bevestigd of mag dat niet(?)
(Bij een GSM-antenne mag dat wel maar waarom niet bij een 'andere antenne'??)
b) De antennedrager wordt op voorstel van een aannemer nu aan de zijkant van de 'schacht geplakt'.
De kantonrechter wil hiervan een constructie-tekening zien.
(In eerste instantie was mijn idee een antenne op een voet met 4 zware tegels op het dak van de liftschacht te plaatsen met 4 'kabels' naar de hoeken van
het dak. De aannemer heeft deze opdracht aan een constructiebureau verstrekt en ik verwacht binnen afzienbare tijd een tekening voor het 'belachelijke'
bedrag van euro 1250,= ex btw. :crybaby: Een nieuwe opdracht moet ik dan via hem indienen. Dat ben ik niet van plan. :naughty: )
Mijn vraag : kan iemand voor mij een constructie tekening maken met de antenne drager aan de zijkant van de liftschacht ??
Vanaf de antennedrager een ronde pvc-pijp naar de dakrand en vanaf die rand een met de steen overeenkomende pvc-pijp (hoekig) naar de eerste etage alwaar ik woon. Verder naar de begane grond voor een aardpen.
Uiteraard ben ik bereid voor deze constructie-tekening te betalen maar wel een 'schappelijk' bedrag.
Zie de bijlage als schets
Bijlagen
Antenne appartement003.pdf
(183.18 KiB) 401 keer gedownload
Afbeelding.jpg
Antenne appartement001.pdf
(153.04 KiB) 428 keer gedownload
Antenne appartement003.pdf
(183.18 KiB) 466 keer gedownload
Antenne appartement001.pdf
(153.04 KiB) 463 keer gedownload
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Constructie tekening antennedrager appartement

Ongelezen bericht door rbeckers »

Ati,

ik kan je helaas niet helpen met een constructietekening.

Wat betreft de antenne aan de liftschacht:
Is er in de buurt een gelijkwaardig complex waar een GSM antenne aan de liftschacht zit?
Zo ja, maak er wat foto's van en vraag bij de gemeente de vergunning van die GSM antenne (< 5m) op.
Waarschijnlijk is er daar geen vergunning voor afgegeven.
Een GSM anntenne is eigenlijk hetzelfde als een andere antenne. Ergens op dit forum staat een post over antenne's en vergunningen
Daarin staat een artikel van een zendamateur die advocaat is. Mischien kun je die een mail sturen.

René
Plaats reactie