Nieuw Mast project- 3 delige constructiemast

Antennes, antennebouw, baluns, ununs, SWR, mantelstroomfilters, etc
Gebruikersavatar
Michel-nl
.
.
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 feb 2008, 17:40
Locatie: Boornbergum (Fryslân)
Contacteer:

Nieuw Mast project- 3 delige constructiemast

Ongelezen bericht door Michel-nl »

Een tijdje terug was ik met een eigenbouw kokermast begonnen en heb die reeds afgemaakt. Alleen zoals in dat topic gezegd was ik niet helemaal tevreden over de stabiliteit ervan en vreesde dat ik moest gaan tooien.
En dat wilde ik niet in mijn tuin, dus heb ik de mast verkocht en een eigenbouw constructie mast gekocht van iemand die in zijn dagelijkse werk lasser is.

Als eerste foto zie je de mast in 3 delen liggen, het idee is als de trussen van lichtshow's maar deze dan van staal. De delen zijn 4 m. per stuk en dus 12m totaal.
Afbeelding

De 2e foto is van het gat van de betonvoet die ik dit weekeinde ga maken met een betonmolen en losse materialen.
Afbeelding

later weer meer foto's van het project. :sneaky2:
Gebruikersavatar
Michel-nl
.
.
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 feb 2008, 17:40
Locatie: Boornbergum (Fryslân)
Contacteer:

Re: Nieuw Mast project- 3 delige constructiemast

Ongelezen bericht door Michel-nl »

Bij deze een kleine update, na lang scheppen en draaien ligt het beton in het gat en heb ik de maatplank met draadeinden erin gestoken.
Nu maar weer wachten op het uitharden en de mastvoet die door een lasser gemaakt wordt.
Afbeelding
pe1ryy
.
.
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:57

Re: Nieuw Mast project- 3 delige constructiemast

Ongelezen bericht door pe1ryy »

Lees ik het goed dat je de draadeinden in het cement gestoken hebt ? Zit dit verder niet verankerd aan het vlechtwerk in het beton ? Zit er überthaupt wel vlechtwerk in het beton ?

Zie voorbeeld Geen draadeind,maar hoeklijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michel-nl
.
.
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 feb 2008, 17:40
Locatie: Boornbergum (Fryslân)
Contacteer:

Re: Nieuw Mast project- 3 delige constructiemast

Ongelezen bericht door Michel-nl »

Ja er zit wel vlechtwerk in het beton, ik heb een aantal matten per laag erin gelegd. En de draadeinden hebben halverwege en einde een dwars stukje zitten, dus dat zit wel goed vast.
De matten aantal zijn 3 stuks verdeeld over 80cm diepte, dus om de 20cm een mat erin. Aan de draadeinden heb ik een moer en strip gezet aan het uiteinde en halverwege. Draadeinden kon ik via de mazen van het vlechtwerk erin steken.
janhammink
.
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2009, 19:17

Re: Nieuw Mast project- 3 delige constructiemast

Ongelezen bericht door janhammink »

hallo masten bouwer
ben wel laat met een reaktie dat weet ik
vind de draad einden nog al dun
weet niet wat het is maar lijkt me m12 of zo
zou zelf wel dikker gebruiken
inmiddels zal de mast wel staan
veel plezier ermee
Plaats reactie